Králova "bugina", realizovaná firmou Havel v sedmi provedeních, je v poslední době nejvýraznějším počinem designéra z Roztok u Prahy. Alespoň tak to může motoristická veřejnost vnímat, neboť jeho práce na replice historického vozu Porsche 356 z roku 1950 pro nové Národní technické muzeum v Mnichově zůstala téměř utajená. Václav Král tuto zakázku získal navzdory tomu, že o ni měla zájem řada jeho německých kolegů. Porsche totiž pro naše západní sousedy znamená totéž co Ferrari pro Italy.
STARONOVÉ PORSCHE
Václav Král při práci na této zakázce postupoval obdobným způsobem jako před půl stoletím ing. Ferdinand Porsche, když maketu svého vozu ve skutečné velikosti vytvořil také nejprve ze dřeva. Český designér se svým týmem čtyř spolupracovníků strávil s historickým porsche ne stovky, ale tisíce hodin. Václav Král říká: "Smyslem života je tvořit, dnešní doba tomu ovšem v automobilové branži mnohdy nepřeje a lidská tvořivost u nás upadá."
MLADÍ NÁVRHÁŘI
Protože ale v naší zemi žije spousta talentovaných lidí, přednáší Václav Král o automobilovém designu na Českém vysokém učení technickém (ČVÚT), v rámci oboru Design dopravních prostředků. Studenti, kterým je něco málo přes dvacet roků, již dokázali vytvořit mnoho pozoruhodných návrhů (viz obrázky na této dvoustraně). Na brněnském autosalonu a jeho doprovodné výstavě Století motorismu se představilo solární vozidlo poháněné pouze slunečními paprsky. Studenti ČVÚT s ním úspěšně absolvovali soutěž solárních vozidel ve Vídni.
PRAKTICKÁ AUTA
Ačkoli se v poslední době Václav Král orientuje převážně na auta pro nejširší využití, jeho srdce stále bije pro rychlé "sporťáky". V současnosti pracuje na voze Superporsche, což je soukromá zakázka na podvozku vozu Porsche. Prý je to jeho poslední výkonný sportovní vůz. V budoucnosti se chce věnovat především malým městským vozidlům. Pohled na města přeplněná automobily mu dává za pravdu a on s povděkem pozoruje současný trend stavby kratších a vyšších motorových vozidel: "Současné podvozky automobilů jsou natolik kvalitní, že dovolují vyrábět vyšší auta než v minulosti, a přesto jsou dostatečně stabilní. Menší půdorys vozidla zabere méně místa na silnici a vnitřní pohodlí se získá vyšší výškou vozu." Existuje již mnoho příkladů konkrétních automobilů z posledních let. Kategorie kratších vysokoprostorových vozů získává na oblibě v celé Evropě. Po firmě Renault, která nedávno získala řadu ocenění za model Scénic, se konkurence rychle zmobilizovala k vytvoření obdobných automobilů. I na našich silnicích můžeme spatřit stále větší počet vozů, jako jsou Opel Zafira, Fiat Multipla, Mazda Premacy, Nissan Almera Tino a další.
SUPERTATRA
Jméno Václava Krále je spojeno především s výkonnými sportovními vozy. Navždy zůstane zapsán jako tvůrce vozu, který dosáhl historicky prvního českého národního rychlostního rekordu. S jeho Supertatrou ho vytvořil ing. Stanislav Bold na bývalém letišti Hradčany u Ralska. Vůz s osmiválcovým motorem Tatra o objemu 3919 ccm tehdy dával výkon 320 koní a na konci cílové rovinky jel rychlostí 260 km/h. Rozjezdová dráha byla ovšem pro takový pokus nevhodně krátká, Supertatra stále ještě zrychlovala, ale pilot již musel brzdit. Proto na měřeném kilometrovém úseku dosáhla průměrné rychlosti "jen" 210,895 km/h. Přesto zůstane tento výkon navždy zapsán na prvním místě v knize historických rychlostních rekordů České republiky.
KRÁSNÉ AUTOMOBILY
Václav Král již tři desítky roků symbolizuje české automobilové designérství. Počátkem sedmdesátých let se veřejnosti představil jako tvůrce závodních automobilů nesoucích značku Metalex. Vytvořil karoserie závodních vozů formule Easter a Mondial, Škoda Buggy a Spider. Od té doby navrhl přes dvacet vozidel. Mezi nejznámější patří sportovní vůz Dioss Rebel a luxusní Tatra Prezident.