Česká karetní hra rozdává děs a hrůzu!

Česká karetní hra rozdává děs a hrůzu!
Sdílej
 
Jestli se bojíte se tmy, tak si o české nezávislé karetní hře ani nečtěte. A už vůbec neuvažujte o jejím hraní! Vypravíte se v ní do podzemí a potkáte temná monstra. Popovídali jsme si o nich s autorem hry Tomášem Bachtíkem ze studia Drawblack Games.

Podzemnímu světu vládne civilizace humanoidního a inteligentního hmyzu •  archiv autora

Česká hra Godforsaken Scavengers

Můžeš nám v krátkosti představit svou novou hru?

Tomáš: Godforsaken Scavengers je temná karetní hra o přežití v nelítostném podzemním světě. Abys unikl obřím červům, vyhladovění a šílenství, budeš muset s rozmyslem riskovat, obezřetně využít těch pár posledních zdrojů a uzavírat dočasné dohody s ostatními.


Čím se Godforsaken Scavengers liší od ostatních?

Namísto dlouhého vymýšlení nejlepší strategie na tři tahy dopředu se budeš muset hodně smekat, aby ses toho třetího tahu dožil. Hra neustále hází pod nohy nové a nové klacky a tak je potřeba přehodnocovat plány. Krom toho během hry získáváš psychické problémy, které umí dost zamíchat kartami. A jako bonus můžeš hru hrát s několika scénáři: kooperativně, každý sám za sebe, proti sobě nebo i sólo.

 

Kolik času jsi věnoval vývoji hry?

S tvorbou světa a jeho příběhů jsme začali někdy v březnu 2015 a v listopadu jsem začal pracovat na prvním prototypu hry. Za ten rok stihla projít třemi zásadními změnami, a přestože měla druhá verze několik zásadních chyb, dodnes má zaryté fanoušky a je možné, že z téhle "slepé" větve ještě vznikne nějaká party hra.

 

Podílel se na vývoji i někdo jiný?

Za hrou jako takovou stojí ještě creative director a perfekcionista Tomáš Felcman. S testováním, tvorbou světa a dalšími věcmi nám pomáhalo mnoho dalších.

 

Deskovinky #2: Pandemie deskovek a nový Pán prstenů

Deskovinky #2: Pandemie deskovek a nový Pán prstenů

Děs a hrůza

Jak jsi řešil grafickou stránku hry a shánění ilustrátorů?

Dobrá otázka. Náš vizuální styl si prošel mnoha proměnami, stejně jako jsme spolupracovali s vícero talentovanými ilustrátory (krom jiného třeba s Rawenem, který ilustroval Shuffle Heroes), abychom nakonec nechali všechny karty ilustrovat Honzu Černého. Strávili jsme pak dobré dva měsíce hledáním unikátního vizuálního stylu, který by dobře vystihl náš temný podzemní svět, a rozhodně to za tu trpělivost stálo.

Mohl bys nám povědět něco o příběhovém pozadí hry?

Hra se odehrává v podzemním světě, kterému vládne civilizace humanoidního a inteligentního hmyzu. Mají královnu, vojáky, dělníky a jsou všichni napojení do kolektivního vědomí. Je to tak trochu biologická verze Matrixu. Přestože ovládají většinu podzemí, stále existují neprozkoumané  hlubiny, kde žijí divoká monstra a kdo ví, co dalšího. Začínáme ve chvíli, kdy jsou hráči v hlubinách a zničeho nic se podzemím prožene temné mračno, které za sebou nechává jen smrt a šílenství. Kolektivní vědomí je přerušeno a ze sebevědomé výpravy se stává několik zoufalých přeživších na nepřátelském území. Zvolený scénář pak určí, jestli jsou hráči posledními zbytky výzkumné expedice, snažící se varovat ostatní, nebo nelítostnou, ale zato paranoidní partou válečníků, kteří chtějí zlikvidovat ty, kdož podlehli šílenství. Karty pak během celé hry vytváří interaktivní příběh, který sice není zásadní pro vyhrání hry, ale příjemně dokresluje beznadějnou atmosféru zrádných hlubin.

Godforsaken Scavengers: Temná karetní hra o přežití •  archiv autora


Navrhoval jsi herní svět tak, aby v něm mohly vzniknout i další projekty nebo se jedná o sólovou záležitost?

Herní svět je dost obsáhlý i hluboký na nejeden další projekt a je od počátku vytvářen s plánem velkou jeho část využít v PC hře. Příběhový základ je tak plný zákeřných a konspiračních překvapení stejně jako děsivých detailů, z nichž jen zlomek dokážeme "nacpat" do karetní hry. Nicméně pokud PC hru zvládneme dodělat, v kartách najdeš pár schovaných nápověd k jejímu příběhu.

 

Jakým způsobem hru plánuješ vydat a kdy se toho dočkáme?

S hrou půjdeme 18.10. 2016 na Kickstarter a pokud se naše cíle naplní, rádi bychom hru odesílali těm kdo nás podpoří na jaře příštího roku.

 

Na jaké cílíš trhy a v jakých jazycích bude hra dostupná?

Cílíme hlavně na Spojené státy a Evropu. Aktuálně mohu slíbit jen mezinárodní anglickou variantu, ale určitě budeme pravidla a karty překládat do češtiny pro české fanoušky ke stažení.

 

Budeme mít možnost si hru někde vyzkoušet?   

Hru jsme mimo jiné veřejně hráli na Metroplexu, Brnohraní, GameConu a ŽižConu. Na Deskohraní se bohužel nedostaneme a aktuálně naplánovaná další veřejná hraní nemáme. To se ale může snadno změnit a pokud se tak stane, určitě dáme včas vědět na našich Facebookových stránkách.

 

Je něco, co bys rád dodal?

Snad jen, že pokud vás cokoliv zajímá a nenašli jste tu odpověď, neváhejte nám napsat, rádi odpovíme ;) Jo a taky, že budeme hrozně vděční za podporu - nejen finanční, ale i morální.

Jak jsme hráli karty s Pokémonem na mistrovství zjistíte tady

Deskovinky #1: Neandrtálci a konec Warhammeru

Deskovinky #1: Neandrtálci a konec Warhammeru

Hobit mastí karty? Tak určitě!

Hobit mastí karty? Tak určitě!

 

Články odjinud