Jak udělali Češi díru do herního světa

Jak udělali Češi díru do herního světa
Sdílej
 
Zlaté české ručičky nejsou jen pouhým mýtem. Podívejte se s námi na pět nejslavnějších her, které vytvořili čeští vývojáři a získali si tím své místo v síni slávy.

Mafia

Když se řekne česká hra, každý si automaticky vybaví hru Mafia, která vyšla v roce 2002 a postaralo se o ní brněnské studio Illusion Softworks, které teď již pod názvem 2K Czech (americká společnost 2K totiž brněnské studio v roce 2008 koupila) připravuje pokračování. Prvního dílu se prodalo úctyhodných 2 miliony kopií a beze sporu se řadí mezi to nejlepší, co v našich luzích a hájích vzniklo.

www.2kgames.com/mafia2

Hidden & Dangerous

Ještě před vydáním slavné Mafie vznikla v brněnském týmu Illusion Softworks taktická střílečka Hidden & Dangerous, která se odehrávala za druhé světové války. Hra měla v roce 2004 i své pokračování, které přineslo nové zbraně, vylepšenou fyziku ale i například koopaertivní multiplayer. Obecně měly obě hry pozitivní ohlasy.

www.take2games.com

Operation Flashpoint •  Bohemia Interactive

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

Tahle taktická střílečka vyšla v roce 2001 a postaralo se o ní pražské studio Bohemia Interactive Studio. To vyrobilo tak reálný engine, že jej dokonce začala využívat americká armáda pro výcvik svých vojáků. Hra získala po celém světě velké uznání, stejně jako prestižní ceny. V roce 2009 pak vyšlo pokračování Operation Flashpoint: Dragon Rising, na kterém už ale pracoval čiště zahraniční tým ze společnosti Codemasters.

www.flashpoint1985.com

ArmA

Jakýmsi nástupcem Operation Flashpoint byla hra jménem ArmA: Armed Assault, která vyšla v roce 2006 a na níž dělalo opět pražské studio Bohemia Interactive. Bohužel ve světě z ní kritici dvakrát nejásali. Především kvůli vysoké obtížnosti a pak i množství bugů. Podstatně lépe na tom byl až druhý díl jménem ARMA 2, který vyšel loni. Za svojí realističnost a skvělou grafiku dostala hra vysoké hodnocení. Body jí ale srážely bugy stejně jako v případě prvního dílu. Autoři tak museli vše dohánět pomocí později vydaných patchů.

www.arma2.com

Machinarium •  Amanita Design

Machinarium

Proslavit se ve světě se svou hrou automaticky neznamená, že musíte být obrovské studio, které dělá na realistické hře. Zářným příkladem je toho Machinarium, které vyšlo oni. Studio Amanita Design dělalo na hře dlouhé tři roky pouze v sedmi lidech. Jedná se o klasickou point and click adventuru ovšem zabalenou v dechberoucí grafice. Originálními a vtipnými nápady se tu pak rozhodně nešetřilo. Hru si pak můžete vyzkoušet přímo na oficiálních stránkách, kde se nachází demo.

machinarium.com

 

Články odjinud