Bretaňský strážce je vysoký přibližně 33,5 m od hladiny. Už v 18. století byla zdejší nebezpečná oblast dobře známa, samotná stavba však započala až v roce 1867. Vzhledem k extrémně nepříznivým podmínkám byla podstava dokončena teprve v roce 1881 a byla osazena světlem.
Věž se stavěla po zpevnění podstavy v letech 1897-1902. Osádku majáku tvořily vždy dva muži, kteří se ve službě střídali. Údržba byla náročná, obrovské vlny se objevovaly nenadále a poškozovaly okna až na ochozu a všechna zábradlí.
Problémy vznikaly i při výměně posádky a při jejím zásobování. Obsluha se zjednodušila až v roce 1990, kdy byl maják automatizován. V současnosti je osazen halogenovým zábleskovým světlem s dosahem přes 40 km.
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
Všechny části předem narýhněte.
NÁVOD NA SLEPENÍ
1. Před vystřižením je nutné podlepit díly 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 25 kartonem. Poté si připravte mořskou hladinu 1, podlepte ji silnějším kartonem a pod zátěží nechte důkladně proschnout.
2. Z dílů 2, 3 sestavte zeď podstavy majáku, vniklým celkem olemujte díl 4. Základní díl majáku 5 pomocí spojky D sestavte do okruží a vyztužte pomocí 6, 7. Horní a dolní část věže olemujte díly 8 a 9. Umístěte podlepená okna 10, 11, 12. Základ věže přilepte k podstavě. 3. Na úpatí věže přilepte přístavbu 13, 14 a malou budku 15 se vstupem 16. Na vrchol věže připevněte ochoz 17, 18, 19 a nástavbu
20-24 se dveřmi 25. Následuje prosklená dvanáctiboká stěna 26 se střechou majáku 27, 28, 29.
4. Na ochoz věže přilepte vystupující balkón 30 a konstrukci 31. Na úpatí majáku umístěte kužely 32 a zídku 33. Na vodní hladinu přilepte člun 34 s postavou 35.
5. Zkušení modeláři nyní mohou celou stavbu obehnat kovovým zábradlím, sestaveným z částí S - sloupky a Z - zábradlí.