Bezpečně v silničním provozu 7: Železniční přejezd bez závor

Bezpečně v silničním provozu 7: Železniční přejezd bez závor
Sdílej
 
V minulém díle jsme se věnovali železničnímu přejezdu se světelnou signalizací a závorami, a to z pohledu motoristy. Nyní se podíváme na chodce a na situaci, kdy přejezd není opatřen světelnou signalizací ani závorami. Vystřihovánky obou dílů na sebe navazují a můžete si vyzkoušet všechny možné situace.

Chodec na přejezdu

Stejně jako řidič se i chodec musí před železničním přejezdem chovat zvlášť opatrně a musí se dobře přesvědčit, zda může přejezd bezpečně přejít. Na železniční přejezd nesmí chodec vstoupit v těchto případech (ostatně ty platí i pro řidiče a jejich vozidla):

Pokud je dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Železniční přejezd bez závor •  Pixabay

Pokud je dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Pokud se sklápějí, jsou sklopeny nebo se zdvíhají závory.

Pokud je vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo.

Pokud dává znamení k zastavení zaměstnanec dráhy červeným nebo žlutým praporkem, případně červeným světlem.      

Bezpečně v silničním provozu 6: Železniční přejezd se světelnou signalizací

Bezpečně v silničním provozu 6: Železniční přejezd se světelnou signalizací

Den na kole s Pepou Dresslerem

Den na kole s Pepou Dresslerem

Autonomní autoškola: Jak čeští vědci vyvíjí samořídicí auto

Autonomní autoškola: Jak čeští vědci vyvíjí samořídicí auto