Česká firma Eduard vyrábí stavebnice plastikových modelů ve dvojím provedení. Ve stavebnicích s označením profipack jsou klasické polystyrenové díly doplněny díly odlévanými (resinovými) a leptanými kovovými. Tyto stavebnice jsou určeny nejzkušenějším "kitařům", neboť dávají šanci vytvořit skutečně mistrovské modelářské dílo. Opakem jsou stavebnice označené early version. Ne, že by z nich nešel postavit dokonalý "kit", avšak skládají se jen z polystyrenových dílů, a jsou tudíž určeny méně pokročilým modelářům. Povrch dílů, zejména pak negativní rýhování, naznačení plátěného potahu, vypracovaný kokpit, podvozky a podvozkové šachty či tenká a čirá "skla", to vše i stavebnice typu early version řadí minimálně k evropské špičce.
Model Letounu
K těmto modelům patří stavebnice britského stíhacího letounu z období druhé světové války, Hawker Tempest Mk.V (měřítko 1:48). S jeho předchůdcem, typhoonem - opět v měřítku 1:48, tentokrát však od japonské firmy Hasegawa, jsme vás seznámili v osmnáctém čísle ábíčka. Máte tedy ideální možnost porovnat kvalitu obou stavebnic. Mně na tempestu od Eduardu nejvíc zaujala kabina, respektive překryt pilotního prostoru. O tom, že jsou tato "skla" dokonale čirá i přiměřeně tenká, jsem se již zmínil. Firma Eduard ale do stavebnice vkládá chytrou pomůcku - maskovací rámeček, díky kterému zvládnou vybarvení kabiny i méně zkušení modeláři. Jedná se o tenkou "předraženou" samolepku, ze které modelář sejme maskovací rámečky, přenese je na vlastní překryt (na přední i zadní díl), vnitřní plochy překrytu a přebytečné vnější plochy přetře krycí emulzí (mascolem). Po zaschnutí mascolu lze kabinu přestříkat barvou. Pak už jen stačí nechat barvu dokonale zaschnout, sejmout maskovací rámečky i s vytvrzeným mascolem a překryt kabiny je hotov.