Pro spojence bohudík, pro luftwaffe bohužel přišel dvoumotorový těžký stíhací Dornier Do 335 na vzdušná kolbiště druhé světové války pozdě. Jednalo se o nejrychlejší německý vrtulový letoun té doby (maximální rychlost činila 763 km/h), navíc to byl stroj s mohutnou palebnou silou (vyzbrojen byl jedním kanonem Mk 103 ráže 30 mm, střílejícím dutou hřídelí předního motoru, a dvěma kanony MG 151 ráže 15 mm, umístěnými v přední části trupu). Dornier Do 335 byl dvoumotorový stroj zcela neobvyklé konstrukce. Jeden dvanáctiválec Daimler Benz DB6O3E-1, klasicky umístěný v přední části trupu, poháněl stavitelnou třílistou vrtuli, druhá vrtule se nacházela v zadní části trupu za křížovými ocas-ními plochami. Tuto vrtuli poháněl druhý motor Daimler, tentokrát umístěný v trupu za pilotní kabinou.
MODEL
Novinku firmy Revell, dvaasedmdesátkrát zmenšený model tohoto rychlého letounu, lze považovat za jednu z nejlepších "dvaasedmdesátin" současnosti. O tom ostatně svědčí 122 kvalitních dílů. Kvalitních proto, že mají jemné negativní rytí, jsou bez otřepů a jdou dobře sesadit. Modeláře jistě překvapí, že při stavbě trupu ve stavebnici naleznou nejen dvě makety motoru Daimler, ale i motorové přepážky a motorová lože, makety kompresorů, a dokonce i hydrauliku. Pozor, to skutečně nemluvím o "čtvrtce" (1:48) či o větším modelu, ale o stavebnici v měřítku 1:72! Takže dodávat, že model má propracovaný kokpit, podvozky a podvozkové šachty, žaluzie v přední části motorového krytu nebo vstupy vzduchu k motorům a chladičům, by bylo nošením dříví do lesa. Podle přiloženého obtiskového archu lze ze stavebnice postavit model letounu výrobního čísla 240113 nebo 240117. Oba sloužily v roce 1944. Obtiskový arch však postrádá svastiky (jejich zveřejňování je v Německu přísně zakázáno), takže kdo z vás se rozhodne postavit dorniera na kitařskou soutěž, musí použít příslušný speciální obtiskový arch Propagteamu Vsetín.