Řekne-li někdo nejpopulárnější německý automobil, jistě se každému vybaví Volkswagen Brouk. Však také historie tohoto osobního automobilu spadá až do třicátých let. Po válce se pak víc než žádný jiný vůz zasloužil o rozšíření německé automobilové turistiky. I když výroba Brouku ve Spolkové republice již dávno skončila, věhlas vozu trvá. Toho využila automobilka Volkswagen a přišla na trh s novým modelem, který má příznačný název New Beetle (nový brouk). I když se tomu starému podobá, ve skutečnosti nemají mnoho společného. VW New Beetle lze bez nadsázky přiřadit k nejmodernějším soudobým osobním automobilům své třídy.
Model
Současně s automobilem přichází na český trh i jeho plastikový model. Stavebnice je vyrobena v měřítku 1:24, má 63 dílů vylisovaných z červeného, černého a čirého polystyrenu. Disky kol, vnitřní díly reflektorů a zpětná zrcátka jsou vakuově pokoveny. Vzhledem k tomu, že stavebnice postrádá maketu motoru a modelu, nejdou otevírat dveře ani kapoty, je jeho stavba poměrně jednoduchá, takže ji zvládnou i začátečníci. Skutečný vůz má samonosnou karoserii a tomu je uzpůsobena i konstrukce stavebnice. Podlaha s horní částí karoserie sice nejsou vylisovány v celku, ale po slepení obou dílů takovým dojmem působí. Spodní výlisek má naznačeny prolisy a výstupky, palivovou nádrž, dno prostoru pro rezervní kolo i výfukové potrubí. Stejným způsobem je vylisován i horní díl s naznačenými dveřmi, přední a zadní kapotou. Nejpropracovanější je vnitřní prostor. Samozřejmě nechybějí všechny ovládací prvky (volant, řadicí páka, plynový, spojkový a brzdový pedál), boční stěny mají naznačeno čalounění, věrná je i palubní deska. Na ní postrádám jedinou věc. Se smyslem pro detail a návaznost na starého Brouka konstruktéři umístili vedle pravé strany panelu sdruženého přístroje charakteristickou vázičku na květinu. Tu však na modelu nenajdeme. Není ale žádný problém ji z kousku čirého licího rámečku vyrobit. VW New Beetle se vyrábí v nejrůznějším zbarvení. Začátečníci však mohou u modelu vybarvit jen interiér, nalepit obtisky a karoserii nechat v původní barvě polystyrenu, tedy červenou (spodek modelu je v každém případě černý). Je však logické, že karoserie přestříkaná například tmavě modrou metalízou vypadá daleko věrohodněji.