Vývojáři německé automobilky BMW se pokusili tyto problémy alespoň částečně vyřešit, tak vznikl stroj pojmenovaný C1. Na první pohled je C1 motorka se střechou, ale to jen na první pohled. Toto vozítko skrývá mnoho pro motocykly netypických konstrukčních zvláštností. Na (nebo v) C1 můžete jezdit bez přilby. Aby byl jezdec v bezpečí, je chráněn hliníkovým rámem, který jej obklopuje shora (nese také střechu) a částečně i z boku. Jeho součástí jsou deformační zóny, které při nehodě pohlcují energii nárazu, a padací gumové "botičky", oddalující řidiče při nehodě od země. Elegantní karoserie je vyrobena z plastových dílů. Věcí u motorek nevídanou jsou bezpečnostní pásy. Dokonce dva - jeden dvoubodový a jeden tříbodový. Co se týče bezpečnosti, je vozítko nekompromisní. Nerozjede se, dokud si pásy nezapnete - řídicí elektronika nedovolí zvýšení otáček motoru nad volnoběžné. Při opouštění motorky stačí stisknout jednu páku a pásy se okamžitě uvolní. A co dělat, pokud ztratíte za jízdy rovnováhu? Držte se pevně řídítek. C1 si lehne na bok, pásy vás udrží na sedadle a většinou to odnesou jen kryty zrcátek. Ovšem vždy je lepší nehodě předcházet. Proto lze do C1 (za příplatek) zabudovat brzdový systém ABS, zabraňující zablokování kol při brzdění. Díky němu by měl jezdec zvládnout i situace vyžadující rychlé zastavení.
Komfortní stroj
Jízda v C1 je proti motocyklům nejenom bezpečnější, ale také pohodlnější. Komfort-ně čalouněné sedadlo připomíná spíše sedačku automobilu, přes široké čelní sklo se stěračem má řidič ničím neomezený výhled a u některých modelů jde dokonce elektricky otevírat střechu. V základní verzi je C1 určen pro jednoho člověka, ale pokud to předpisy umožňují, může být za kabinou řidiče instalováno druhé (spíše nouzové) sedadlo pro spolujezdce. Sedadlo lze také nahradit velkým zavazadlovým prostorem o objemu 75 litrů (jinak je v zadní části jen malý "kufr" a vpředu malá schránka na drobnosti). Pro ty, kdo chtějí za jízdy poslouchat hudbu, mohou být do střechy zabudovány reproduktory a konektor pro přenosné přehrávače (walkmany apod.). Pohodlnější je i odstavení stroje na stojánek. Stačí zatáhnout za dvě páky - jedna stojánek vyklopí a druhá zvedne přední kolo. Stejně snadno dostanete cé jedničku zpátky do provozní polohy - prostě budete tahat za páky v opačném pořadí. Pohonná jednotka C1 pohání vodou chlazený jednoválcový motor o obsahu 125 ccm a výkonu 11 kW, vybavený nejmodernější řídicí elektronikou. Motor je společně s plynulou bezestupňovou převodovkou uložen v levé zadní kyvné vidlici, na které visí zadní kolo. Protože je motorka vybavena plynulou převodovkou, není třeba (stejně jako u většiny skútrů) řadit převodové stupně. Jezdec pouze přidává plyn a brzdí. Největší rychlost, kterou z C1 dostanete, je 103 km/h a na jednu nádrž ujedete 250 kilometrů. Tento motocykl není žádnou designérskou studií - automobilka začala cé jedničky vyrábět sériově (cena se pohybuje okolo 10 000 marek). Takže je možné, že zastřešené "skoromotorky" od BMW uvidíme v blízké době i u nás.
BOURAČKA
Hlavní snahou konstruktérů C1 byla maximální bezpečnost a motocykl samozřejmě prošel sérií bariérových zkoušek. Na obrázku jsou fotografie pořízené během testu čelního nárazu do stojící překážky. Je vidět, že bezpečnostní systém by řidiče ochránil před vážnějším úrazem.