Všimli jste si, že reklamní slogany na jakýkoli výrobek bývají přímo nabity přívlastky, jako je NEJ, BIG, MAXI, MEGA nebo HYPER? Tato slova jsou v oblibě právě pro svou psychologickou sílu. Velké věci se zkrátka lidem zamlouvají a tvůrci reklamních sloganů to dobře vědí. Je-li něco BIG či MEGA, určitě jde o cosi mimořádného, co stojí za pozornost. Už samotný název SUPERMARKET či HYPERMARKET přímo vybízí k velkým rodinným nákupům, zatímco do obyčejné samoobsluhy si člověk skočí akorát tak pro rohlíky. Megalománie však není vynálezem současných tvůrců reklamy. Stačí se podívat do historie. Kdo jiný má například větší hrobku než egyptští faraonové? A na kterého faraona si vzpomenete nejdříve? Asi na Chufeva (Cheopse). A proč? Ale to je přece jasné, právě jeho pyramida je tou největší.
Obří autojeřáb
Je to opravdu Goliáš mezi autojeřáby, který umožňuje pracovat až do výšky 150 metrů. Tvoří jej hlavní teleskopické rameno, prodloužené o další polovinu délky nástavným ramenem. Jeřáb má ohromující nosnost, což výrobce dokazuje sedmi zavěšenými dopravními prostředky pod sebou o celkové hmotnosti 100 tun.
Nejvyšší bydlení
Nejvyšší budovou na světě jsou dvě věže Petronas Towers (vpravo) v hlavním městě Malajsie Kuala Lumpuru, měřící 452 metrů. Tento mrakodrap by však byl pouhým drobečkem vedle stavby Ultima Tower (vlevo), která byla nakreslena již před deseti lety. Tato pětisetpatrová budova měla být postavena z oceli a betonu na umělém ostrově o průměru 1,8 km a měla čnít do výšky 3,2 km. Žil by zde jeden milion obyvatel. Superrychlé výtahy by dokázaly dopravit na samý vrchol 2000 lidí za hodinu. Dům měl být po hospodářské stránce zcela soběstačný. Vzhledem k příliš vysoké ceně však zřejmě nebude nikdy postaven.
Pro velký odpal
Tuto gigantickou baseballovou pálku nechala udělat americká firma Hillerich and Bradsby, výrobce baseballových pálek, u příležitosti prodeje miliontého kusu. Na sport je sice úplně k nepotřebě, jako reklama však poslouží dokonale. Dnes je opřena o budovu továrny, kde byla vyrobena. Právě reklama je nejčastějším důvodem vytváření obřích předmětů, které pro svou velikost postrádají praktický význam.
Gigaauto
Jsme zvyklí, že hračky jsou většinou zmenšeninou originálního předmětu či stroje. U tohoto automobilu je to právě naopak. Obří pick-up nemá žádné praktické využití. I když je zcela funkční, je pouhou hračkou pro potěšení jednoho arabského šejka, člena královské rodiny ve Spojených Arabských Emirátech. Tento šlechtic zkrátka tráví svůj volný čas pojížděním v obrovském autě.