Rok po Tiberian Sun na nás Westwood vrhl další díl série Command&Conquer. Příběh série Red Alert se odehrává v alternativní minulosti, kdy Albert Einstein sestrojil stroj času, s jehož pomocí zabránil Hitlerovu nástupu k moci. Jenže jak už to tak bývá, čert nikdy nespí a Sověti už vůbec ne, a tak místo strýčka Adolfa do Evropy vpochodoval báťuška Stalin. Druhý díl začíná po táhlé válce, ve které byla sovětská armáda spojenci poražena a do čela Sovětského svazu byl dosazen generál Romanov - loutka sympatizující se Západem. Ovšem Romanov upevnil svoji moc a obrátil se proti svým chlebodárcům. A tak se zanedlouho na radarech v americkém hlavním stanu objevily sovětské výsadkové síly. Obrana byla díky nové zbrani ovládající mysl bezúspěšná a Spojené státy americké se dostaly pod sovětskou nadvládu. Je jen na vás, zdali se ji rozhodnete upevnit a vnést do rodiště demokracie nový řád, či na straně Američanů zaženete Sověty zpět. Pěkná grafika, jednoduché ovládání Red Alert je postaven na enginu Tiberian Sun, díky čemuž má kvalitní grafiku ve vysokém rozlišení. Procházíte rozdílnými prostředími, zpracovanými do největších detailů. Pokud jste ovšem hráli Tiberian Sun, nesetkáte se s ničím novým, ani v grafice, ani ve zvucích. Ty jsou sice také kvalitní, ale dost podobné původní hře. Hudba je velmi pestrá, tvoří ji kombinace vojenských pochodů (zejména ty ruské jsou velmi povedené) a dalších dynamických melodií. Ovládání je totožné s Tiberian Sun (tzn. velmi jednoduché a intuitivní), pouze přibyla nová lišta pro speciální povely. Původní lišta pro stavbu a výcvik byla (pomocí tlačítek) rozdělena na čtyři nové, určené pro budovy, obranu (zahrnující věže a valy), pěchotu a těžkou techniku. Díky tomu máte rychlejší přístup k potřebným položkám.
Rychlá hra
To, čím se Red Alert odlišuje od svých předchůdců, je hratelnost. Protože je hra postavena na systému v podstatě stejném jako předchozí díly (a téměř všechny ostatní strategie v reálném čase) - tedy těžbě surovin (v tomto případě zlata a diamantů), následované stavbou budov a produkcí jednotek, rozhodli se ji autoři trochu oživit. Povedlo se - hra je rychlejší, dravější a zábavnější. Netrápí vás omezený počet jednotek, těžíte i budujete rychleji. Financí je relativní dostatek, a tak můžete stavět, co hrdlo ráčí. Ovšem nečekejte, že si postavíte ohromnou armádu, se kterou protivníka bez problémů zlikvidujete. Jste neustále pod tlakem, nepřítel na vás vysílá jednotky v mohutných vlnách, vaši muži umírají po desítkách a jsou po desítkách nahrazováni. Přesto však neuspějete s taktikou ohromných skupin sestavených jen ze stejných jednotek - můžete zvítězit jen díky vyváženosti svých armád. Co říci na závěr? Red Alert 2 je technicky dobře zvládnutá realtimová strategie, která vás překvapí svou dynamičností a akčností - prostě další klasika.