Ford Ka

Sdílej
 

Návod na sestavení

FORDStavbu začněte bočním dílem 1, který nejprve vypracujte. Vytvarujte zaoblení boků a zalepte prostřih okolo reflektoru. Podobně zpracujte i levou bočnici - díl 2 - a zadní část karoserie - díl 3. Obousměrné obliny vytvarujte přetáhnutím přes hranu stolu a zalepte oba prostřihy. Nyní připojte díl 3 k bočnici 2 a 1 tak, že prodloužení bočnic spojíte přeplátováním. Nezalekněte se, pokud bude díl 3 trochu přesahovat dolní hranou přes okraj spojených bočnic. Tento přesah oceníte při montáži zadního nárazníku 7. K bočnicím připojte také kapotu - díl číslo 4. Pozor, postupujte opatrně - od jedné lomové hrany k druhé - samostatně na levé i pravé straně. Montáž střešního dílu 5 a čelního skla 6 by vám neměla činit větší obtíže. Dolní okraj čelního skla směřuje pod kapotu 4 bez zalepení. Na zadní část karoserie nasaďte nárazník 7, vpředu nárazník 8. Doplňte spojler 9. Ford KaDále pokračujte sestavováním podlahové části karoserie. Vypracujte podlahu - díl číslo 10. Na její rubovou stranu umístěte příčné výztuhy 11 a 12, jakož i podélné výztuhy 13. Nyní připravte vnitřní blatníky 14 a 15. Oba podle návodné kresby umístěte na tvořící se celek. Jste-li s tím hotovi, můžete podlahový díl vlepit do karoserie. Nejprve nalepte jednu stranu zálepek k jedné bočnici, potom naneste lepidlo na všechny styčné plochy a celek uzavřete. Pozor, oba boky karoserie i okraje nárazníků lehce přitlačte k výztuhám. Tabulky SPZ s logem KA - díly 16 - nalepte na určená místa na náraznících. Z dílů 17 a 18 vyrobte dvojici zpětných zrcadel. Označenými konci je vlepte do prostřihů podle návodné kresby. Při montáži stěračů 19 opět poslouží návodná kresba. Díly mírně stočte do tvaru vrtule. Místo pro nalepení je na čelním skle i zadním čele vyznačeno bílými body. Sestavování podvozku začněte přípravou kol z dílů 20 a 21. Mezikruží 20 musíte před vystřižením propracovat. Odpichovadlem narýhujte lomovou hranu označenou černou šipkou. Později už by to nebylo možné. Jestliže máte sestavené čtyři pláště kol, můžete jejich jednu stranu zaslepit kroužky 22 - zadní kola - a 23 - přední kola. Podle návodné kresby vlepte vnitřní náboje 24. Připravte dva otočné závěsy předních kol z dílů 25 a nalepte je na kroužky 26. Díly 27 jsou ramena předního zavěšení kol. Vypracujte je a nalepte na označené místo na dílu 14. Pomocí zkrácených špendlíků upevněte otočné závěsy s řídicí pákou - díly 30. Dvě osy přední nápravy zhotovte z kuchyňské špejle podle dílu 28. Sestavený díl 31 nalepte na určené místo a podle návodné kresby doplňte i trojúhelníkové závěsy zadní nápravy - díly 37, 38. Osu 32 připravte opět z kuchyňské špejle a provlečte ji příslušným otvorem dílu 31. Na určená místa nalepte podlahové prolisy 34, 35. Nyní kola namontujte. Příslušné dvojice navlečte na určené osy - polohu zajistěte kroužky 29 - a zakápněte lepidlem. Uchycení kol kryjí puklice 33. Tím je základní část vystřihovánky hotova. Jestliže se rozhodnete pro neřiditelnou přední nápravu, použijte díl 32. Průchod příslušnými díly označují červené body. Jejich vystřižením vytvoříte otvory pro osy. Jestliže jste se rozhodli pro volitelné prvky, pokračujte. Jedním z volitelných prvků je střešní okno 36. Jeho poloha není ve vystřihovánce vyznačena. Surfové prkno "HiFly" 40 s ostruhou 41 leží na střešním nosiči z dílů 39. Posledním doplňkem je anténa autorádia 42, kterou vyrobíte z kytarové struny "G" nebo z přelakované nitě. Mnoho radosti s naší vystřihovánkou vám přeje

PŘEDLOHA VYSTŘIHOVÁNKY

PŘEDLOHA VYSTŘIHOVÁNKYFord Ka je auto, které nepřehlédnete, a právě proto jsme si je vybrali jako předlohu pro naši vystřihovánku. Prototyp tohoto vozu byl veřejnosti představen na ženevském autosalonu v roce 1994. O tři roky později se káčko dostalo do sériové výroby - jednalo se o první vůz v designu "New Edge" (stylu, v němž se nyní vyrábí většina nových fordů). Toto malé třídveřové autíčko pohání v základní verzi benzinový motor o obsahu 1,3 litru (výkon je 44 kW a průměrná spotřeba na 100 kilometrů se pohybuje okolo šesti litrů). Maximální rychlost, kterou z tohoto hbitého mrňouse vyždímáte, je 156 km/h. Konstruktéři Ka dbali i na bezpečnost a vůz je standardně vybaven airbagem řidiče, posilovačem řízení, imobilizérem, zadržovači pásů a před bočním nárazem chrání posádku pevné výztuhy dveří.