KOSTRA PŘÍBĚHU
Vládní vojenská jednotka Foxhound byla založena, aby pomohla čelit světovému terorismu. Píše se rok 1995 a Solid Snake (tedy vy) je jedním z jejích agentů. Jeho prvním úkolem je průzkum nepřátelských pozic kdesi ve střední Africe. Snakeovy objevy jsou více než překvapivé - zjistí, že nepřátelské základně velí samotný velitel Foxhoundu, a uvnitř budov nalezne prototyp nové tajné zbraně, zvané Metal Gear - obrovský kráčejí tank a nosič mezikontinentálních jaderných střel. Mise byla úspěšná, Big Boss (tedy onen zmíněný velitel) poražen, Metal Gear zničen, ve Foxhoundu bylo zahájeno interní vyšetřování a vy máte na chvíli pokoj. Během několika následujících let se zúčastníte dalších dvou důležitých akcí, které, ač mají zpočátku různou náplň, končí vždy stejně - soubojem s Big Bossem a zničením dalšího vylepšeného prototypu Metal Gearu. Bude to nyní jiné?
Akce, taktika a filmová atmosféra
Solid Snake, ukryt ve speciálním torpédu, proniká do zasněžené základny - hra začíná. Snake se zpočátku musí obejít beze zbraní, skrývá se před nepřátelskými hlídkami a většinu hry je sám, odkázán pouze na své instinkty, bystrou úvahu a několik základních rad od velitele a několika poradců, které dostává vysílačkou. Metal Gear Solid není čistě akční záležitost. Musíte šikovně taktizovat a hra svým pojetím připomíná Commandos nebo Hidden&Dangerous. Ovšem proti těmto hrám je méně realistický, a to jak příběhem, tak celkovým zpracováním. Atmosféra je vpravdě řečeno filmová, s nadupanými akčními animacemi. Efektní kamerou i lehkou nadsázkou připomíná nejvíce některou z bondovek.
Pohledem kamery
Kamera tvoří samostatnou kapitolu. Jste-li přitisknuti ke stěně, vzdálí se od vás a dovolí vám nahlédnout za roh, při plížení "přelétne" do pohledu z vlastních očí a podobně. Při pohybu v chodbách či místnostech vás bude většinou sledovat z ptačí perspektivy, což může (zejména zpočátku a v případě, že si nevyzkoušíte přibalené tréninkové mise) způsobovat problémy, snažíte-li se na někoho například zamířit a on je mimo obrazovku. Naštěstí se lze kdykoliv přepnout do pohledu vlastních očí, což vám pomůže zorientovat se v nejedné nepřehledné situaci.
Zvuky jsou kvalitní, ale mohly by být trochu pestřejší. Hudba je skvělá a mění se podle situace, ve které se nacházíte.
Tak chci to, nebo ne?
Metal Gear Solid vám nabízí lehce béčkový, trochu tajemný příběh plný zvratů a překvapení, kvalitní technické zpracování a skvělou atmosféru. Solid Snake je opět v akci a opět sám proti přesile. Měli byste tam být s ním.
Playstation a PC
Grafika je rychlá, střídmá a k celkovému vyznění hry se hodí. Přestože si můžete vybrat z rozlišení až do 1024 x 768 (které zvládá i Celeron 366 se 128MB RAM) a postavy jsou dobře namodelované a skvěle animované, je vidět, že hra je konverzí z playstationu. Je to způsobeno jednoduchostí menu, lehkou strohostí modelů postav i budov, ale především způsobem ovládání. Neovládáte totiž postavičku ve vztahu k ní samotné, nýbrž ve vztahu k momentálnímu záběru kamery (např. klávesou vpravo se vždy pohybujete k pravému okraji monitoru - bez ohledu na to kam se Snake zrovna dívá) a bude vám asi chvíli trvat, než si na to zvyknete. Vzhledem k neustále se pohybující kameře je to však asi nejlepší řešení.
CHEATY
Spusťte Metal Gear Solid z příkazové řádky s parametrem -cheatenable a během hry zmáčkněte následující klávesy F2 - nezranitelnost F4 - nekonečně munice (funguje jen na určitých místech) F6 - možnost létat kamerou kamkoliv v levelu (ruší se klávesou F5)