Volkswagen Transporter

Sdílej
 
Záchranné vozidlo Horské služby MINIBOX 1:100

VOLKSWAGEN TRANSPORTERModel vozu je připraven ve dvou variantách. První varianta představuje zmenšený skutečný vůz. Druhá varianta je fikce s použitím pásového podvozku místo kol. Zmenšený skutečný vůz je možno sestavit ve dvou provedeních. Základní provedení představuje krabičkový podvozek. Modelové provedení umožní sestavit vůz s točícími se a odpérovanými koly. Pokud si netroufáte na složitější model, je lépe sestavit model jednodušší, čistě provedený. Postup lepení obou variant se v základním provedení neliší.

Základní provedení - obě varianty

Pro sestavení obou modelů postačí díly č. 1 a 2 (fiktivní provedení má zeleně podložená čísla). Podle černých šipek narýhujte ohyby a díly přesně vystřihněte. Přechody střechy v boky nerýhujte, zaoblete je několikerým přetažením přes hranu stolu. Díly slepte v pořadí čísel v kroužcích na chlopních. Chlopně pod čely dílů č. 1 ohněte a přilepte k rubu čel. Slouží k zesílení jejich hran. Dalším krokem je přesné slepení dílů č. 1 a 2. Nyní můžete modely doplnit podle vlastního uvážení o celou řadu doplňků: světelnou rampu - díl č. 12, výstražný maják - č. 13, střešní nosič - č. 20 + č. 21 - box na lyže, přední nárazníky - díly č. 11 nebo 14. Dále můžete použít díly č. 15, 16, 17, 18 a 19 - otevřené dveře. Slepení doplňkových dílů není obtížné. Pouze u dílů č. 13 a 21, 22 dodržte následující postup: Výstražný maják - díl č. 13: Narýhujte ohyby a díl vystřihněte. Modročernou plochu po délce vytvarujte do oblouku. Dobrou pomůckou je drát (velká jehla, čalounický špendlík apod.) o průměru asi 1 mm, přes který díl několikrát přetáhněte. Pomocí chlopně oba konce slepte. Oba boky přilepte k dílu natupo. Box na lyže - díly č. 21 a 22: U dílu č. 21 narýhujte ohyby, vystřihněte a podle pořadí čísel v kroužcích na chlopních slepte. Díl č. 22 nerýhujte, pouze vystřihněte. Horní stranu přilepte první (krok 4), potom přilepte boky (krok 5, 6). Dotvarujte špičku boxu.

Modelové provedení

Sestavení podvozku není příliš obtížné. Dbejte na přesnost. Pokud bude podvozek nad vaše síly, můžete se kdykoliv vrátit k základnímu provedení. K sestavení podvozku jsou třeba díly č. 3 - 10. Dále si připravte špejli. Obruste ji dohladka jemným smirkovým papírem. Ze špejle uřízněte dvě osy o délce 17 mm (díly A). Z kancelářského papíru uřízněte proužky široké 2 mm, ze kterých později stočíte vlastní kola (díl a). Narýhujte ohyby dílů č. 3 - 8 (u dílů č. 6 pozor na opačné ohyby). Díly č. 3, 4 a 5 slepte podle pořadí čísel v kroužcích na chlopních. K dílu č. 3 přilepte díl č. 4. Nejdříve slepte horní strany dílů - vzájemnou polohu kontrolujte pomocí krátkých úseček na bocích dílu č. 4, potom přilepte oba boky. Slepte boky dílu č. 4 s jeho čely - pomocí chlopní přilepených na označená místa. Nakonec přilepte obě spodní strany k dílu č. 3 tak, aby vznikly dostatečné kapsy pro volné vložení pružicích elementů - díly č. 6. Přilepte oba díly č. 5 k bokům slepeného celku. Pokud jste spokojeni s výsled-kem této fáze stavby modelu, přikročte k úpravě dílu č. 1. Odstřihněte všechna kola od karoserie. Pečlivě slepte karoserii s připraveným podvozkem. Přilepte oba díly č. 9 - vymezují vzdálenost kol od podvozku - a přilepte díly č. 7 a 8, které fixují spodní hrany obou čel vozu. Díly č. 6 vyskládejte do harmoniky a volně, bez lepení vložte do připravených kapes v podvozku, spolu s připravenými osami - díly A.

VOLKSWAGEN TRANSPORTER TDI SYNCRO

VOLKSWAGEN TRANSPORTER TDI SYNCROVolkswagen Transporter je typově jedním z nejstarších vozů této automobilky. První transportery vycházely z koncepce legendárního "brouka" s motorem vzadu. Tyto kulaté dodávky se staly stejnou legendou jako samotný brouk, na ně pak navázala neméně slavná hranatá verze (také s motorem vzadu). U dalšího modelu už byl ale motor umístěn dopředu a automobil se svým tvarem přiblížil současným vozům. Předlohou pro naši vystřihovánku se stal nejnovější transporter "pracující" pro Horskou službu. A protože podmínky panující na horách jsou náročné nejen na lidi, ale i na techniku, má tento vůz pohon všech kol. Řidič se ale o přepínání mezi náhonem dvou nebo čtyř kol nestará. Vše zajišťuje viskózní spojka, která při prokluzu předních kol automaticky aktivuje náhon zadní nápravy (a naopak). Terénní vlastnosti transporteru podtrhuje i výkonný dieselový motor o obsahu 2,5 litru a výkonu 75 kW.

Sestavení kol

Díl "a" - 2 mm široký pásek kancelářského papíru - navíjejte (bez lepení) na špejli tak dlouho, až dosáhne průměru boku kola - díl č. 10. Ustřihněte zbytek, opět jej roztočte a podle jeho délky připravte pásky na všechna kola. Pásky navíjejte - bez lepení - na špejli a teprve konec smotku přilepte. Bok kola - díl č. 10 - přilepte ke smotku. Černou barvou nebo tuší natřete bílé plochy stočeného papíru. Kola nasuňte na osy. Posledním úkonem je zatření lepených hran a spojů patřičným odstínem vodové barvy nebo tuše. Automobil můžete vybavit všemi doplňky, které jsou popsány u základního provedení.