Dvaasedmdesátkrát zmenšený trojplošník Fokker Dr.I v provedení Profipack měl na veletrhu MODEL hobby 2000 velkou smůlu. Konkurentem na ocenění model roku (1:72) mu bylo taktéž dvaasedmdesátkrát zmenšené Panavia Tornado, které nakonec zvítězilo (s tímto modelem jste se již na stránkách ABC seznámili). Tornado ale nezvítězilo proto, že by jeho díly byly výrazně kvalitnější než díly fokkeru, ale z těch důvodů, že Revellova "dvaasedmdesátina" jich měla 209, zatímco "Eduard" jen 36. Jinak jsou obě stavebnice srovnatelné. Jemné negativní rytí plastových dílů, dokonalé znázornění vypnutého plátěného potahu, včetně charakteristického pronesení mezi jednotlivými žebry u křídel a ocasních ploch, znázorněná vnitřní konstrukce trupu s plynovou pákou v místě otevřeného pilotního prostoru, kapotáž výpletu kol a osy hlavního podvozku, žebrování hlav válců rotačního motoru, šrouby k připevnění vrtule či otvory chlazení kulometů, to vše zdobí český "kit". A to ještě u provedení profipack modelář v přebalu nalezne kovové leptané díly, kterými může vylepšit zbraně, motor, sedadlo pilota (poutací pásy) i vnitřní prostory kokpitu. Nutno však dodat, že použít kovové díly si mohou dovolit jen nejzkušenější modeláři. Avšak i ten, kdo zvolí "jen" klasický plastik, má šanci postavit dokonalý model.
SPECIALITY
Trojplošník Fokker Dr.I patřil koncem první světové války k nejlepším německým stíhacím letounům, a není proto žádným překvapením, že jeho model má ve výrobním programu většina světových firem. Největším je takzvaný muzejní model, jehož stavebnici, sestávající z dřevěných, kovových, pryžových a plastových dílů, v měřítku 1:8 vyrábí japonská firma Hasegawa. Nejmenším dreideckerem je naopak "odznakový kit" z "minikits série" firmy Revell (měřítko není uvedeno, ale malý fokker má rozpětí necelé čtyři centimetry). Nejvíce jsou zastoupeny fokkery v měřítku 1:72, přičemž na špici produkce je česká firma Eduard (Fokker Dr.I ještě v měřítku 1:72 vyrábějí firmy Revell, Airfix či Roden).
Nejslavnější
Nejslavnějším pilotem trojplošníku Fokker Dr.I byl bezesporu Manfred von Richthofen. Však také jeho červený trojplošník býval u plastikových modelů zpodobňován nejčastěji. Obtiskový arch modelu verze Profipack nabízí jeden ze dvou dalších strojů, se kterými Richthofen létal - Fokker Dr.I z roku 1917 a 1918 - a dále ještě Fokker Dr.I poručíků Augusta Rabena (1918), Friedricha Kempfa (1918) a Augusta Baumera (1918).
Obtiskový arch
Obtiskový arch klasického "kitu" obsahuje obtisky pro stavbu modelu dalšího fokkeru Manfreda von Richthofena - tentokrát z přelomu let 1917 a 1918 - a model letounu poručíka Rudolfa Kemkeho (1918). Obě stavebnice jsou navíc doplněny aršíkem speciálních masek, pomocí kterých lze dokonale vykrýt tu část povrchu modelu, která nemá být přestříkána tou či onou barvou.