Každý hráč si musí připravit balíček nejméně se 60 kartami (oba protihráči mají počet karet stejný) a jednotlivá karta smí být v balíčku zastoupená nejvýše čtyřikrát (výjimkou jsou základní země). Dále potřebuje korálky, případně tužku a papír, aby si mohl vést přehled o počtu svých životů.
Jak vyhrát
Cílem hry je pochopitelně vyhrát. To se hráči podaří, když: a) protivník nemá žádný život, nebo b) protihráč si musí líznout kartu a ve své knihovně už žádnou nemá. Každý hráč začíná s dvaceti životy. Zamíchá svůj balíček a lízne si sedm vrchních karet. Pokud se mu nelíbí, může uplatnit pravidlo mulligan - znovu zamíchá všechny své karty a lízne si nové. Nyní se losuje, kdo začíná. Hráč, který otvírá hru, si v průběhu zahajovacího kola nelíže kartu. V dalších kolech pak začíná vždy hráč, který prohrál poslední kolo.
Co najdeš na kartě
Jméno: Leží v levém horním rohu. Vyvolávací cena: Každý symbol v pravém horním rohu karty je součástí ceny, kterou musíš zaplatit za vyvolání kouzla. Typ karty: Napovídá, jestli se jedná o artefakt (Artifact), artefaktovou bytost (Artifact Creature), bytost (Creature), očarování (Enchantment), zemi (Land), instant (Instant) nebo zaklínadlo (Sorcery). U bytostí a některých očarování následuje upřesnění (např. Creature Goblin). Symbol rozšiřovací sady: Symbol ukazuje, ze které sady karta pochází. Symboly jsou ve třech barvách, každá barva označuje vzácnost karty: černá je běžná, stříbrná neobvyklá a zlatá vzácná. Textové okénko: Zde najdete schopnosti jednotlivých karet. Vedle nich se může objevit i kurzívou psaný tzv. dějový text. Ten nemá na vlastní hru žádný vliv. Číslo karty: Sběratelské číslo vám ulehčí sbírání karet. První číslo udává pořadí karty v sérii, druhé počet karet v sérii.
Základní termíny a symboly
Mana: Peníze, kterými se platí za vyvolávání karet. Permanent: Úspěšně seslaný (vyhodnocený) artefakt, bytost, očarování a země, které zůstávají ve hře (neodkládají se na hřbitov). Tapnutí: Tapnutím v Magicu naznačujete, že danou kartu používáte. Kartu tapnete tak, že ji pootočíte o 90°.
TYPY KARET V MAGICU
Artefakt (Artifact): Artefakt je bezbarvý permanent, který představuje kouzelné předměty. Můžete je vyložit pouze v průběhu své hlavní fáze. Bytost (Creature): Bytosti jsou permanenty, které mohou útočit i blokovat. Můžete je vyložit pouze v průběhu své hlavní fáze. Očarování (Enchantment): Očarování jsou permanenty, které můžete vyložit pouze v průběhu své hlavní fáze. Instant (Instant): Instanty jsou kouzla, která můžete vykládat téměř kdykoli, dokonce i v průběhu protivníkova kola nebo jako reakci na jiné kouzlo. Instanty nejsou permanenty. Po použití se odkládají na hřbitov svého vlastníka. Země (Land): Země jsou permanenty, které obvykle mají schopnost vyrábět manu. Zaklínadlo (Sorcery): Zaklínadla jsou kouzla, která můžete vyložit pouze v průběhu své hlavní fáze. Zaklínadla nejsou permanenty. Po jejich vyhodnocení je odložte na hřbitov vlastníka karty.