Tvary amerických vojenských letadel jsou stále podivnější. Od šedesátých let obdivují letečtí fandové revoluční tvar průzkumného letounu Blackbird. Dnes, když běžně létají bombardéry B-2, F-117 a stále častěji je k vidění i bitevník F-22, už nás neobvyklé tvary nových letounů nepřekvapí. Brzy se k nim přidá i bezpilotní stroj Pegasus. Jeho rozměry jsou 8,5 x 8,5 metrů a konstrukce draku odpovídá technologii stealth, tedy nízké zachytitelnosti radarem.
Zkoušky prototypu
Zkušební verze letounu Pegasus s označením X-47A je určena k ověření letových vlastností a možností jeho manévrovatelnosti. Pegasus by měl být nasazen na letadlových lodích, případně i na jiných typech plavidel a právě jeho prostřednictvím chce americké vojenské letectvo ověřit schopnost bezpilotních letadel nové generace operovat na plovoucích základnách.
Nová zbraň
V současnosti je Pegasus testován na vojenské základně v Mojavské poušti. Testy jsou součástí programu zavádění nového námořního bojového bezpilotního prostředku s označením UCAV-N. Takový bezpilotní letoun bude v prvé řadě určen k likvidaci protivzdušné obrany nepřítele, ale také k průzkumných letům. Zavedením těchto strojů chce americké vojenské letectvo v co největší míře zabránit ztrátám na životech vlastních pilotů. Současné válečné události svědčí o tom, že válka bez přímé účasti vojáků nepatří už jen do oblasti sci-fi literatury.
LETOUNY X
Označení X-47A daly letounu Americké vzdušné síly. X znamená, že se jedná o zkušební prototyp (eXperimental) a číslo 47 udává, kolikátý experimentální letoun v řadě to je. První zkušební letoun X pro U. S. Air Force s označením X-1 byl vyroben už v roce 1947 firmou Bell.