Wastelands je sběratelská karetní hra v českém jazyce, která se u nás objevila v květnu 1999. Je přeložena z maďarského originálu Hatalom Kartyái, který v Maďarsku slaví obrovský úspěch. Vychází již pět let a získává stále více příznivců. Wastelands je nejrozšířenější hrou v českém jazyce u nás. Při hraní sběratelské karetní hry Wastelands se stáváte jedním z hrdinných dobrodruhů země Přeživších. Přijmete výzvu na souboj od jiného z dobrodruhů, který také používá karty jako své zbraně. Pomocí karet si lze přivolat kohokoli nebo cokoli z Erdauinu, moc osmi bohů, jakoukoli nestvůru či jiného hrdinu. Vyrábíte si magické předměty, stavíte vlastní budovy, tajemné věže a laboratoře. Můžete se opírat o sílu světla nebo temnoty, můžete vsadit na strategii rychlého útoku záplavy malých nestvůr, nebo se zaměřit na silné hrdiny vyšších úrovní vybavené mocnými relikviemi. Také se lze soustředit na magii a rychlé zničení čehokoli, co protihráč přivolá, nebo naopak vybudovat neprostupnou bariéru a za ní se připravit k rozhodujícímu úderu. Můžete vysávat protivníkovu manu, až mu znemožníte cokoli dělat, nebo proti němu obrátit jeho vlastní moc. Ale pozor! Protivník si určitě nebude chystat past sám na sebe.
Přehled bohů světa Wastelands
Raia je bůh dobra a světla, ochránce pořádku Ghally. Jeho karty pokrývají opravdu široké spektrum možností. Elenios je bohyně lásky, větru a mentální energie. Její doménou jsou různé nepříjemné vychytralé triky a kvalitní obránci. Leah je pánem podsvětí a vládne nemrtvým. Černá barva disponuje zejména velkým množstvím kvalitních bojovníků. Dornodon je pán ohně a znalec temné magie. Červená je míněna jako především agresivní barva, ale obsahuje také dvě strategie zaměřené na bojovníky (Varkaudary a Quargy). Sheran je bohyně míru a přírody, ztělesnění samotné matky Země. Především je však Sheran královnou jedů. Bez jedu nedá snad ani ránu. V jejím království řádí spousta potvůrek, skrývajících v roztomilých i hrozivých tlamičkách pár jedových zoubků. Tharr je bůh země a války, velký odpůrce magie. Hnědá barva potrápí řadu dobrodruhů, specializujících se výhradně na magii, dokáže hotové zázraky se stavbami a obsahuje několik značně silných bojovníků. Co může být mocnější než peníze? Snad magie. Fairlight je pro jistotu bohem obojího. Je bohem silným a přitom nepostižitelným. Předkládá nám divoký mix podivných karet, které umějí to i ono. Chara-din je bůh chaosu, ničení a zla. Je to bůh agresivní a útočný, a pokud snad nějaká jeho karta není přímo útočná, pak poskytuje agresivní strategii vhodnou podporu.