Hra Agent Hlína je už na první pohled bizarní a zcela jiná, než na co jsme u počítače zvyklí. Prostředí této adventury i její postavy, včetně hlavního hrdiny, jsou vytvořeny z hlíny (přesněji z modelíny) a ani se nesnaží vypadat nějak umělecky či hezky.
Hra Agent Hlína je už na první pohled bizarní a zcela jiná, než na co jsme u počítače zvyklí. Prostředí této adventury i její postavy, včetně hlavního hrdiny, jsou vytvořeny z hlíny (přesněji z modelíny) a ani se nesnaží vypadat nějak umělecky či hezky. Všechno je zkrátka tak nějak uplácané, aby to drželo tvar a bylo jakžtakž k poznání, co která věc představuje. To na jednu stranu vypadá komicky, což byl jistě záměr autorů, na druhou stranu to nesnese srovnání se žádnou adventurou současnosti, aniž by z toho Agent Hlína nevyšel jako naprostý outsider.
Hra se skládá z třiceti nepříliš rozsáhlých scén (místností). V každé z nich jste uvězněni tak dlouho, dokud nenajdete způsob, jak se odtud dostat, proto hledáte po okolí předměty, které různě kombinujete a zkoušíte. Hra je výrazně usnadněna tím, že v každé scéně máte k dispozici pouze předměty, které tu najdete.
I když se může zdát, že vám představuji hru, jejíž zvláštností je pouze to, že je ošklivá, není to tak. Hledání řešení zdánlivě nesmyslných úkolů je opravdu zábavné, a i když mi agent Hlína za celou dobu hraní nepřirostl k srdci, přiznávám se, že mě několikrát rozesmál. Vtipnou atmosféru dotváří i nesrozumitelný mumlavý jazyk, kterým se agent domlouvá s ostatními postavami ve hře. Hra je kompletně přeložena do češtiny (pochází z Ruska), což je v této souvislosti dost paradoxní, protože si nepamatuji, že by v ní někdo vydal srozumitelné slovo.
Potýkáte-li se rádi s logickými hádankami, pak Agenta Hlínu vyzkoušejte, po téhle stránce je hra výborná, i když třicet krátkých levelů je na plnohodnotnou hru tohoto typu docela málo.