Diskwars je kombinací karetní i figurkové hry, a přece ani jedno z toho. Je to strategická hra, ve které se na bojovém poli pohybují armády a snaží se jedna druhou porazit - tolik podobnost s figurkami.
Diskwars je kombinací karetní i figurkové hry, a přece ani jedno z toho. Je to strategická hra, ve které se na bojovém poli pohybují armády a snaží se jedna druhou porazit - tolik podobnost s figurkami.
ROZDĚLENÍ JEDNOTEK
Ve světě Diskwars existují tři druhy jednotek a nepřeberné množství ras. Dělí se podle přesvědčení na hodné, neutrální a zlé. Armádu můžete namíchat z dobrých i zlých. Dovedete si představit údernou jednotku složenou z orků a elfů? Ras je ve světě Diskwars opravdu hodně. Některé jsou dobré (trpaslíci, elfové, rytíři a akolyté), jiné jsou hlavně neutrální (mahkinové, rasa vodních lidí se čtyřma rukama) a pak jsou tu samozřejmě rasy, které vyznávají především zlo a chaos (nemrtví, orkové, minotauři a K´Rytové, což je hmyzí rasa podobná vetřelcům). Vrcholem všeho jsou draci, z nichž někteří vyznávají dobro a někteří zlo.
TERÉN
Další disky představují terén - les, hory, bažiny atd. Každý terén má specifické vlastnosti, například přes les se nedá střílet atd. Když už jsme u střelby, tak jsou tu ještě disky různých nábojů (šípy, kamení, lahvičky), a poslední typ disků jsou kouzla.
Každý disk, kromě střeliva, má svou bodovou hodnotu, která se promítne do ceny vaší armády. Je sice moc pěkné si říct, že si vezmete velkého draka, který může kouzlit, ale takový drak stojí třeba 20 bodů a kouzla kolem šesti bodů. Za přibližně 6 až 8 bodů máte poměrně slušného trpasličího bojovníka, který sice kouzlit neumí, ale svým válečným kladivem taky vyřeší lecjaký problém. Záleží jen na vás, jak si armádu poskládáte. Před začátkem hry se s protihráčem dohodnete na bodové hodnotě armády a pak už jen vzhůru na bitevní pole.