V pravěku plastikového modelářství se podvozkové šachty na modelech nevyskytovaly. Výrobci se spokojili s otvorem pro ustavovací kolík podvozkové nohy, který se nacházel ve spodní části křídla. V další fázi vývoje sice již otvory k "zatažení" podvozku ve spodní části křídla byly, ale podvozková noha byla připevňována stejným způsobem. Podvozkové šachty skutečných strojů jsou ale daleko složitější. Skrývají převodový mechanismus sklápění podvozkových noh, nejrůznější výztuhy, vedení hydrauliky, a to ještě mluvíme o jednodušším provedení, které reprezentují podvozkové šachty stíhacích letounů druhé světové války (např. podvozkové šachty stíhačky Vickers Supermarine Spitfire L.F. Mk IX).
Podvozkové šachty soudobých modelů
Naprostá většina výrobců stavebnic plastikových modelů si problematiku podvozkových šachet uvědomila, takže soudobé "kity" mají tyto vnitřní prostory bezmála stejně složité jako skutečné letouny. Příkladem může být "čtvrtka" (model v měřítku 1:48) Grumman TBF-1C Avenger firmy Accurate miniatures, neboť v tomto případě stačí model postavit bez úprav a výsledný efekt je dokonalý.