bezpečnostní uzávěry - brání samovolnému otevření kapoty (zadní stěna je také takto jištěna); větrací otvor s filtrem zabraňujícím pronikání písku a prachu do kokpitu; kovové zarážky - zajišťují okna proti vyklouznutí; zadní stěna - je opatřena čtyřmi brzdovými světly a nahoře majáčkem; víčko nádrže; boční okna - jsou vyrobena z makrolonu (vysoce průhledného organického skla); mohutné zástěrky kol - proti odletujícím kamenům a písku či bahnu, před závodem přibudou ještě jedny zástěrky uprostřed vozu; speciální ráfky - obouvají pneumatiky Michelin Rally Raid rozměrů 7,5 x 16 palců; modrý trojúhelník - označuje páčku určenou k vypnutí elektrické instalace vozu; červené písmeno E - označuje páčku ovládající hasicí přístroje (v Nissanu jsou celkem tři hasicí přístroje, dva automatické a jeden ruční); ochranné kryty předních světlometů - vyrobeny z makrolonu V soutěžích světového poháru FIA (Mezinárodní automobilová federace), jehož součástí je i Rallye Paříž - Dakar, startují kromě motocyklů čtyři kategorie automobilů - T1, T2, T3 a T4. Josef Kakrda startuje s Nissanem Terrano I v kategorii T2. Jde o sériové vozy s povolenými úpravami na zlepšení jízdních vlastností i výkonu motoru. Nissan Terrano I v úpravě Tuareg Racing teamu pohání vidlicový šestiválcový motor o objemu 3,3 l. Výkon se neudává, ale Josef Kakrda o něm říká, že je dostatečný. Na jeho úpravě se podílí firma Motor Design, která pod vedením Jiřího Šmata ladí závodní motory.
Obrovský točivý moment
U těchto pohonných jednotek hodně napoví i hodnota maximálního točivého momentu 317 Nm (nejvýkonnější Škoda Octavia má točivý moment 210 Nm), což je stejně důležitý údaj jako maximální výkon. V extrémních podmínkách soutěží cross country je zejména průběh točivého momentu mimořádně důležitý. Jde o sílu motoru, kterou dokáže uplatnit již od nejnižších otáček a plynule ji zvyšovat.
Omezený výkon
Pravidla Světového poháru FIA cross country zavazují všechny jezdce k používání restriktoru v motoru. To je zařízení, které omezuje přístup vzduchu přicházejícího do motoru a tím snižuje jeho výkon. Po zákazu používaní turbodmychadel je to další z pravidel, které zvyšuje šance menších týmů na prosazení se mezi elitu světového poháru a zároveň napomáhá k větší bezpečnosti závodních speciálů, jejichž výkony v nedávné minulosti dosahovaly nepředstavitelných hodnot.
Šest set koní
Například továrna Citroen dokázala na Rallye Paříž - Dakar připravit speciální vůz s volitelným výkonem od 450 do 600 koní, díky němuž vozy dosahovaly neskutečných rychlostí. Nissan Terrano I v úpravě Tuareg Racing teamu však i s omezením daným restriktorem vzduchu dokáže vyvinout rychlost až 190 km/h. Představme si, že touto rychlostí se posádka řítí písčitými pláněmi Afriky!
Čtyři počítače
Nissan Josefa Kardy kontrolují čtyři počítače. Jeden dohlíží na bezproblémový chod motoru, druhý obsluhuje "boardcomputer". Třetí je určený pro "tripmaster" Coralba Gigant, který monitoruje ujetou vzdálenost a čas. Z těchto veličin vyhodnocuje například průměrnou rychlost, kolik kilometrů se dá ještě ujet s palivem obsaženým v nádrži a další důležité údaje. Čtvrtý počítač je určený pro satelitní navigaci typu GPSMAP 220 s barevnou obrazovkou - bez ní se závodění v pustinách dnes již neobejde.
Všechno je účelné
Kokpit je jednoduchý, na nějaké "parádičky", které známe z osobních vozů, není místo. Pedály jsou děrované, vylehčené, volant a sedačky jsou anatomické, výbavu tvoří samozřejmě i šestibodové bezpečnostní pásy. Na obrázcích nejsou vidět velmi užitečné nádoby na tekutiny, ze kterých vedou ke stropu připevněné hadičky. Pilot i jeho spolujezdec se nemusí při pití zdržovat otevíráním láhve a žhavou africkou žízeň hasí cucáním z hadičky. Jinak se do kokpitu vejde už jen malá kovová skříňka na osobní věci.
Gumová nádrž
Více než polovinu zavazadlového prostoru za hlavami posádky zaujímá palivová nádrž o objemu 375 litrů! Zevnitř je gumová a plná pěny, do které benzin nasákne. Tato šikovná hmota zabraňuje přelévání benzinu v prudkých zatáčkách, což by ohrozilo stabilitu vozu. Do zavazadlového prostoru se kromě nádrže vejde jen nářadí a dvě nebo tři náhradní pneumatiky.