Warcraft III: Reign of Chaos

Sdílej
 
Nový Warcraft je na první pohled uchvacující. Nádhernou pohádkovou grafikou pokračuje v tradici předešlých dílů, a ačkoliv animace některých hrdinů vypadají trochu legračně (občas poskakují jako postavičky z kreslených filmů), grafice se opravdu nedá téměř nic vytknout. Jen by snad mohla být krajina trochu pestřejší, co se týče porostu a zvířectva. I hudba je velice hezká a jistě si všimnete známých hlášek z minulých dílů.

Nový Warcraft je na první pohled uchvacující. Nádhernou pohádkovou grafikou pokračuje v tradici předešlých dílů, a ačkoliv animace některých hrdinů vypadají trochu legračně (občas poskakují jako postavičky z kreslených filmů), grafice se opravdu nedá téměř nic vytknout. Jen by snad mohla být krajina trochu pestřejší, co se týče porostu a zvířectva. I hudba je velice hezká a jistě si všimnete známých hlášek z minulých dílů.

SKVĚLÝ PŘÍBĚH

Hra nabízí jednu úvodní (cvičnou) a čtyři plnohodnotné kampaně po devíti misích. Mise jsou velmi pestré, ovšem při jejich úctyhodném počtu, blížícím se čtyřicítce, začnou být po jisté době dost podobné. Jsou také vcelku jednoduché, zejména v důsledku nepříliš vysoké umělé inteligence nepřátel. Kampaně následují popořádku (nejprve si zahrajete za lidi, pak za nemrtvé, za orky a nakonec i za temné elfy) a všechny jsou spojeny silnou dějovou linií, kterou raději nebudu odhalovat. Příběh je většinou vyprávěn ve formě animací v enginu hry, ovšem po každé dokončené kampani následuje nádherný renderovaný film. Kromě kampaní jsou samozřejmostí jednotlivé mise a také možnost multiplayeru.

JEDNOTKY

Jednotek ve hře moc není. Některé jsou totožné s těmi z předchozích dílů (pěšáci, rytíři, trolí sekyrníci atd.), jiné jsou naopak nové a často i dost kuriózní (trpasličí minometníci, gyrokoptéra či parní tank nebo katapulty vrhající kusy masa). Kromě řadových jednotek budete mít v misích k ruce i hrdiny, kteří mohou sbírat různé předměty, získávat zkušenosti a s postupem na vyšší úrovně se učit nové dovednosti a kouzla. Hrdinové jsou nesmrtelní (můžete si je do nekonečna oživovat), a i když jsou zpočátku slabí, ke konci hry zastanou práci celé armády. Kromě toho vám na každé mapě zkříží cestu pěkná řádka nestvůr, které hlídají poklady, obchodnické chýše či důležité průsmyky. Rasy samozřejmě nejsou úplně stejné, lidé jsou technicky zdatní, orkové jsou silní a odolní, temní elfové se zaměřují na magii a nemrtví sázejí spíše na množství svých jednotek.

CHYBIČKY SE NAJDOU

Ač by se mohl Warcraft III zdát bezchybnou hrou, není tomu tak. Přestože je hra celá ve 3D, nabízí jen velmi omezené možnosti pohybu kamery, takže nakonec budete vše sledovat stejně jako v předešlých dílech shora. Ani s umělou inteligencí to není příliš slavné, nepřátelé vás opravdu téměř neohrozí. Autoři se bohužel také zalekli radikálnějších změn a raději vsadili na jistotu. Nakonec tak místo převratného nového typu hry vznikla jen klasická realtime strategie s několika RPG prvky. Přesto je Warcraft III skvěle hratelný a zábavný, a navíc se dočkal i kompletního českého překladu, takže je dostupný i mladším hráčům bez znalosti angličtiny.