Po třech letech nekonečného čekání si můžeme konečně vydechnout úlevou. Společné dítko firem Epic a Digital Extremes je na světě a hned na úvod je třeba říct, že nový Unreal Tournament 2003 rozhodně nezůstal pozadu za očekáváními, která jsme do něj vkládali. Hráči prvního dílu se budou v pokračování herní legendy cítit jako doma - arzenál nedoznal výraznějších změn, hra má velice podobný interface i styl grafiky a některé mapy dokonce přímo odkazují na minulý díl. Vše je velmi, velmi podobné původnímu Unreal Tournamentu.
Po třech letech nekonečného čekání si můžeme konečně vydechnout úlevou. Společné dítko firem Epic a Digital Extremes je na světě a hned na úvod je třeba říct, že nový Unreal Tournament 2003 rozhodně nezůstal pozadu za očekáváními, která jsme do něj vkládali. Hráči prvního dílu se budou v pokračování herní legendy cítit jako doma - arzenál nedoznal výraznějších změn, hra má velice podobný interface i styl grafiky a některé mapy dokonce přímo odkazují na minulý díl. Vše je velmi, velmi podobné původnímu Unreal Tournamentu.
Opět se budete řítit bojovými arénami a ve spolupráci se svým týmem masakrovat hordy soupeřů. Hra obsahuje dvacet sedm map, rozdělených do pěti kategorií - kvalifikace, týmový deathmatch, double domination, capture the flag a bombing run. Kvalifikace obsahuje pět klasických deathmatchových vybíječek a na jejím konci si vyberete budoucí členy svého týmu. Aby se k vám ale mohli přidat, musíte je nejdříve porazit. Zatímco mody team deathmatch (kde váš tým musí pobít více soupeřů než naopak) i CTF (kdy se snažíte ukořistit nepřátelskou a zároveň ubránit vlastní vlajku) nedoznaly pražádných změn, v double domination se v bitevním prostoru nacházejí vždy jen dvě cílové pozice; aby se vám připsal bod, musíte obě dobýt a udržet alespoň po dobu deseti vteřin. Úplně novým modem je bombing run, ve kterém je vaším cílem dopravení míče do protivníkovy branky. Háček je v tom, že pokud seberete míč, místo zbraně dostanete odpalovací zařízení - tudíž nemůžete střílet a stanete se tak snadným cílem pro nepřátele, kteří se na vás okamžitě sesypou. Nakonec budete muset porazit nejlepší bojovníky minulého dílu v semifinálovém zápase a pak i samotného borce Malcolma v boji jeden na jednoho. Úplnou novinkou je adrenalin. Získáváte jej sbíráním tablet a likvidací nepřátel a s jeho pomocí můžete prostřednictvím směrových šipek vyvolat zrychlení, doplnění života, neviditelnost nebo válečnou zuřivost - berskerk. V "singleplayeru" (i když zde kromě deathmatche vlastně žádný singleplayer není, vždy totiž bojujete v týmu, byť s počítačem ovládanými roboty, kterým můžete udělovat příkazy) je to zábavné, ovšem ta pravá smršť nastane, až když se do hry pustíte s kamarády po síti, ať už v jednom týmu, nebo proti sobě.
POŘÁDNÝ ARZENÁL
Zbraní je jedenáct, přičemž se setkáme se starými známými, jako jsou shock rifle, link gun, flak cannon nebo minigun. Místo pistolí enforcerů dostanete útočnou pušku s granátometem, ostřelovací pušku vystřídala lightning gun, obranyschopný shield gun nahradil pneumatické kladivo a k ničivému redeemeru přibyl neméně účinný ion painter. Nejvíce byla asi snížena účinnost flak cannonu a pozměněn byl i raketomet, který má nyní jen tři hlavně (místo původních šesti) a ztratil funkci granátometu.
NÁDHERNÁ GRAFIKA
Graficky je UT 2003 jedním slovem nádherný. Propracované modely, hezké textury a fešné světelné efekty. To spolu s chytrým a hezkým designem map a rychlou hratelností staví nový UT na trůn multiplayerových stříleček. Všechna ta krása je ale vyvážena hardwarovými nároky. I když autoři proklamují jako minimální konfiguraci procesor o 733 MHz a 128 MB RAM, mohu zodpovědně říci, že zde platí pravidlo čím více, tím lépe. Verdikt je nasnadě. Přestože je hra trochu krátká, fanoušci již tvoří nové mapy, modely i modifikace, takže o zábavu budou mít hráči nadlouho postaráno. Král je mrtev - ať žije král!
Výrobce: Digital Extremes
Distribuce v ČR: Cenega
Minimální konfigurace: procesor 733 MHz, 128 MB RAM, 32 MB 3D karta