Beam Breakers

Sdílej
 
Víte, jak bude vypadat doprava ve městech za 370 let? Nekonečné šňůry aut, dopravní zácpy, bouračky, to všechno bude asi patřit k dopravě i v budoucnosti. Ovšem podle tvůrců nové hry Beam Breakers se všechno tohle nebude odehrávat na ulicích, ale několik desítek metrů nad zemí. Pamatujete si na film Pátý element, v němž se Bruce Willis živil jako řidič létajícího taxíku vznášejícího se mezi mrakodrapy? Tak přesně tohle si teď můžete vyzkoušet na vlastní kůži.

Víte, jak bude vypadat doprava ve městech za 370 let? Nekonečné šňůry aut, dopravní zácpy, bouračky, to všechno bude asi patřit k dopravě i v budoucnosti. Ovšem podle tvůrců nové hry Beam Breakers se všechno tohle nebude odehrávat na ulicích, ale několik desítek metrů nad zemí. Pamatujete si na film Pátý element, v němž se Bruce Willis živil jako řidič létajícího taxíku vznášejícího se mezi mrakodrapy? Tak přesně tohle si teď můžete vyzkoušet na vlastní kůži.

Foto
NA ULICI

Píše se rok 2374, New York se nyní jmenuje Neo York a sociální postavení jeho obyvatel se určuje podle výše patra, v němž bydlí. Bohatí žijí ve výškách a chudým patří dolní patra zamořená odpadky a smogem, kam vyšší vrstva obyvatelstva nikdy nezavítá. V tomto poněkud depresivním prostředí se snažíte uživit jako řidič. Zpočátku rozvážíte pizzu, ale protože to příliš nevynáší, chytnete se jednoho z pěti pouličních gangů. Tam si sice přijdete na slušné peníze, ale musíte počítat s tím, že po vás půjde nejen policie, ale i konkurenční gangsteři. Navíc za práci, která se skládá převážně z kradení aut, demolování konkurenčních podniků či vydírání, se určitě nedostanete do nebe.

PIRÁT VZDUŠNÝCH SILNIC

Beam Breakers není zdaleka jenom závodní hra v netradičním kabátě, ale arkáda s víceméně uceleným příběhem. V neuvěřitelných sedmapadesáti misích plníte různé úkoly, které většinou spočívají v tom, někam doletět, tam něco nekalého udělat a snažit se ve zběsilé honičce uprchnout pronásledovateli. Vozy se ve vzduchu drží pomocí antigravitačního motoru, postrádají samozřejmě kola, místo nich mají krátká křidélka. Jinak jsou
Foto
téměř k nerozeznání od aut současných, což je docela příjemné. Na ulicích plyne provoz v několika patrech a má řád, do kterého vnášíte chaos většinou jenom vy a vaši pronásledovatelé. Ve vyšších patrech běžně narazíte na chodce, kteří se pohybují po širokých lávkách podél domů a napříč ulicemi, a když se k nim vznášedlo nebezpečně přiblíží, okamžitě zalehnou. Naopak na zemi není ani človíčka, pouze hromady suti.

POVEDENÁ HRA

Hra je rychlá a vskutku adrenalinová. Na ovládání je třeba si zvyknout, ale není nijak složité. Poněkud odbyté je plnění vlastních úkolů, např. rozvoz pizzy spočívá prakticky v pouhém projíždění kontrolních bodů, nebo loupež se odehrává tak, že přijedete k cizímu vozu, přepnete se do něj a pokračujete v jízdě. Škoda. Ovšem pravá síla této hry je v úžasné grafice, dobrých zvucích a v hudbě dokreslující atmosféru. Celkově se jedná o povedený kousek s drobnými (skoro až nepodstatnými) nedodělávkami.

Vydavatel: JoWood Productions Software AG
Distribuce v ČR: Dynamic Systems
Minimální požadavky: Pentium II nebo Athlon 400 Mhz, 64 MB RAM, 3D grafická karta s 16 MB RAM