Výměna obsahu válců je většinou řízena pístem a kanály ve stěně válce. Proto není nutný samostatný rozvodový mechanismus, jaký se používá u čtyřdobých motorů. Celý pracovní cyklus - sání, stlačení, výbuch a výfuk - probíhá u dvoudobého motoru během jedné otáčky klikové hřídele (360 o ).
WROOOM - 6
Výhody proti čtyřdobému motoru:
* jednoduchá konstrukce
* méně pohyblivých částí
* vysoký objemový výkon
* nižší výrobní náklady
POVINNÁ VÝBAVA JÍZDNÍHO KOLA
Dnes jsou velice populární horská kola, která však většinou nejsou vybavena pro jízdu na veřejných komunikacích. Kolo, které má sloužit k jízdě na pozemních komunikacích, musí být vybaveno :
a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s regulovatelným ovládáním brzdného účinku
b) záslepkami na volných koncích trubky řídítek
c) zakulaceným zakončením ovládacích páček brzd a konců řídítek
d) uzavřenými maticemi nábojů kol (pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje)
e) zadní odrazkou červené barvy (může být v kombinaci se zadní červenou svítilnou, nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností, které mohou být umístěny i na oděvu či obuvi)
f) přední odrazkou bílé barvy (odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty)
g) odrazkami oranžové barvy na obou stranách pedálů (mohou být nahrazeny odraznými materiály na obuvi nebo v jejich blízkosti) a v paprscích předního nebo zadního kola (mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích rámu, plášťů pneumatik, koncích blatníků či bočních částech oděvu)
i) jasně znějícím zvonkem nebo obdobným zařízením