O této hře se toho namluvilo více než dost. Její koncept je nepochybně zajímavý - možná až příliš, autoři si toho totiž naložili až moc. Tahle hra je skoro výborná v mnoha ohledech, ale v každém je na ní k nalezení také něco, co ji sráží z výšin na špinavou zem.
V CIZÍCH SLUŽBÁCH
Hrát začínáte v nezáviděníhodné pozici - hrdinovi, kterého na obrazovce ovládáte, unesli padouchové syna, a on pro ně musí nějakou tu chvíli plnit úkoly. A úkoly jsou to takové, že je neplní nijak rád - ať už musí bojovat proti svým bývalým kolegům, nebo policistům, není to nic, co by nenechalo jeho svědomí černé jako mour. Ale nebude to celou dobu takové - po spoustě nebezpečných úkolů si to budete moct se svými skutečnými nepřáteli vyříkat jako muži. To je jistě zajímavý nápad, bohužel je trochu těžké přijmout skutečnost, že by se z hlavního hrdiny stal v rámci záchrany jeho synka stoprocentní padouch, po kterém půjde policie celého Londýna. Naštěstí hra nabízí ještě druhý pohled - a to pohled policisty. Poté, co projdete nebezpečnými misemi v kůži zmíněného chlapíka, vrátíte se do stejného příběhu v kůži policisty, který po něm jde. Známé situace tak uvidíte z jiného pohledu a tentokrát už si budete jisti, že bojujete za správnou stranu - jezdíte přece jen v policejním voze.
VIRTUÁLNÍ LONDÝN
Hra je v podstatě vylepšený Driver 2 (hodně vylepšený) nebo nedokonalé GTA: Vice City (hodně nedokonalé). Svoji postavičku ovládáte jak v pěších misích, tak v misích jízdních, takže v jedné budete frčet Londýnem, kde se hra odehrává, v nablýskaném jaguáru, v jiné budete pobíhat zšeřelým skladištěm s brokovnicí v ruce. A když jsme u Londýna, pak ten, kterým budete v Getaway projíždět, je patrně dosud nejlépe přepracovaným reálným městem do virtuální podoby. Lidé, kteří Londýn znají, mohou odpřísáhnout, že v Getaway se mohou pohybovat v klidu bez mapy a budou přesně vědět, do které ulice zabočili. Do hry Getaway bylo převedeno nějakých čtyřicet kilometrů čtverečních města, takže opravdu je na co se koukat - zvlášť, když tou nádherou projíždíte ve skutečných licencovaných vozidlech.
POKAŽENÉ HRANÍ
Jenže nic není dokonalé a hra Getaway dvakrát ne. Nešlo by ani tak o to, že její prezentace za nejnovějšími hrami přece jen zaostává (pracovalo se na ní příliš dlouho) - větší potíží jsou nedotažené detaily snad ve všech oblastech. Tak třeba přestřelky - mnohé jsou velmi dynamické a odehrávají se v pěkných prostředích (kupříkladu londýnské galerie), jenže - schováte se za zeď, někdo na vás zaútočí zpředu a vy se od zdi ne a ne odlepit. Ovládání vás zradí i v automobilových misích - vaše auto začne hořet, vy se snažíte vystoupit, jenže ouha, nejde to a končíte. Takové chyby bohužel nejsou výjimkou a během hry se s nimi setkáte v podstatě kdekoliv. Zdá se, že hra byla málo testována, jinak by se takové neplechy daly jistě vylepšit. Podobnou nedotažeností trpí i některé mise s nevyváženou hratelností a také filmečky, které vás během hry provází dějem a jejichž dialogy by potřebovaly občas pěkně přepracovat nebo zkrátit. Škoda přeškoda, tohle mohla být velká hra a také tak byla očekávaná. Výsledek je však bohužel dosti nedokonalý.
Platforma: Playstation 2
Sdílej
5. srpna 2003 • 12:33 Vyšlo v ABC 14/2003
O této hře se toho namluvilo více než dost. Její koncept je nepochybně zajímavý - možná až příliš, autoři si toho totiž naložili až moc. Tahle hra je skoro výborná v mnoha ohledech, ale v každém je na ní k nalezení také něco, co ji sráží z výšin na špinavou zem.