Kokpit, který by byl složen z více než sta dílů, je snem nejednoho plastikového modeláře. U "dvaasedmdesátiny" (model v měřítku 1:72), u "čtvrtky" (1:48), a dokonce ani u "dvaatřicetiny" (1:32) však tak složitý kokpit nenajdeme. O ukázkové ztvárnění vnitřních prostor proudového letounu F-16 se na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století pokusila italská firma ESCI, přičemž můžeme konstatovat, že úspěšně.
LIGA KITŮ
Kokpit, který by byl složen z více než sta dílů, je snem nejednoho plastikového modeláře. U "dvaasedmdesátiny" (model v měřítku 1:72), u "čtvrtky" (1:48), a dokonce ani u "dvaatřicetiny" (1:32) však tak složitý kokpit nenajdeme. O ukázkové ztvárnění vnitřních prostor proudového letounu F-16 se na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století pokusila italská firma ESCI, přičemž můžeme konstatovat, že úspěšně.
Přední části kokpitu vévodí průhledový indikátor HUD, zadní části maketa vystřelovacího sedadla, nepostrádající ani maketu složeného padáku. Komplet dokonce obsahuje díly k sestavení pilotovy přilby s dýchačem a trubicí. Stavebnice je vybavena dvěma obtiskovými archy - jedním klasickým a druhým, který má povrch z hrubé tkaniny. Díky tomu lze sedadlo vybavit zdařilými maketami poutacích pásů. Z napsaného je patrné, že se jedná o zdařilou stavebnici, i když starou víc než jedno desetiletí. Ostatně o tom svědčí skutečnost, že po zániku firmy ESCI se lisovací formy zachovaly a model kokpitu F-16 vydala jako novinku roku 2002 další italská firma, Italeri.
Měřítko: 1:12
Počet dílů: 111
Délka: 150 mm
Výrobce: Italeri
Obtížnost stavby: ***