Liga kitů - Eso mezi motocykly

Sdílej
 
"Bývali Čechové statní junáci - vyráběli Čechové světové motocykly." Tak nějak by se dala parafrázovat píseň, aby vyjádřila osud výroby motocyklů v Čechách. K nejlepším motocyklům na světě bezesporu patřily plochodrážní stroje Jawa. Toho si také všiml jeden z nejlepších výrobců plastikových modelů motocyklů, italská firma Protar. Však se také její devětkrát zmenšená Jawa 500 DT-890 směle řadí k nejlepším plastikovým modelům.

"Bývali Čechové statní junáci - vyráběli Čechové světové motocykly." Tak nějak by se dala parafrázovat píseň, aby vyjádřila osud výroby motocyklů v Čechách. K nejlepším motocyklům na světě bezesporu patřily plochodrážní stroje Jawa. Toho si také všiml jeden z nejlepších výrobců plastikových modelů motocyklů, italská firma Protar. Však se také její devětkrát zmenšená Jawa 500 DT-890 směle řadí k nejlepším plastikovým modelům.
Maketa motoru Eso, složená z 45 dílů, má funkční ojnici, píst se dokonce pohybuje ve vložce válce. Přední vidlice, zvané "šavle", mají funkční pérování (ocelovými pružinami), makety pneumatik Barum jsou i u modelu

Foto
pryžové (samozřejmě s autentickým vzorkem), pryžová je vrchní část sedla, kabely, ale například i rukojeti řídítek či řetězy. Díly modelu jsou vylisovány z matně stříbrného, černého a červeného polystyrenu, přičemž ty, které představují chromované části na skutečném motocyklu, jsou u modelu vakuově pokoveny. Na obtiskovém archu se nacházejí znaky firmy Jawa spolu s emblémy závodů, kterých se zúčastnil britský závodník John Boulger, jehož jawa byla firmě Protar vzorem.


Jawa 500 DT-890 s motorem Eso
Měřítko: 1:9
Počet dílů: 155
Délka: 280 mm
Výrobce: Protar
Obtížnost stavby: *****