Thunderbolt jako bitevník

Sdílej
 
Řeknete-li před leteckým fandou thunderbolt, okamžitě se mu vybaví úspěšná stíhačka z druhé světové války. My vám ale dnes chceme představit thunderbolt s pořadovým číslem 2, což žádný stíhací letoun není, neboť se jedná o těžký bitevník. Vznikl v sedmdesátých letech 20. století u firmy Fairchild a na rozdíl od jednomotorového stíhacího středoplošníku je vybaven dvěma proudovými motory nesenými v gondolách na bocích trupu. Koncepcí je dvoumotorový samonosný dolnoplošník.

Řeknete-li před leteckým fandou thunderbolt, okamžitě se mu vybaví úspěšná stíhačka z druhé světové války. My vám ale dnes chceme představit thunderbolt s pořadovým číslem 2, což žádný stíhací letoun není, neboť se jedná o těžký bitevník. Vznikl v sedmdesátých letech 20. století u firmy Fairchild a na rozdíl od jednomotorového stíhacího středoplošníku je vybaven dvěma proudovými motory nesenými v gondolách na bocích trupu. Koncepcí je dvoumotorový samonosný dolnoplošník.
Stejně jako skutečný A-10A hraje prim mezi soudobými bitevníky, jeho dvaasedmdesátkrát zmenšený model se řadí na jedno z čelních míst mezi soudobými „dvaasedmdesátinami“ (plastikové modely v měřítku 1:72). Díky úctyhodným rozměrům skutečného letounu jde o poměrně velký model, což výrobci umožnilo „vyřádit“ se na povrchových detailech. Křídlo má dělený slot, brzdicí štíty, dokonale znázorněné vztlakové klapky. Totéž lze říci i o kormidlech. Na bocích trupu se pod kryty nachází část vnitřní konstrukce, a to ještě nemluvíme o kokpitu a bohatých zbraňových podvěsech. V přídi se nachází maketa sedmihlavňového kanonu ráže 30 mm, kryt pilotního prostoru lze samozřejmě postavit v otevřené poloze.
Obtiskový arch umožňuje postavit model thunderboltu 511. perutě taktického křídla USAF, operujícího v roce 1991 v Saúdské Arábii, nebo 510. perutě se základnou v Německu (1997).