Nástupce ansonu

Sdílej
 
Dvoumotorové dolnoplošníky Avro 652A Anson byly ve spojeneckém letectvu druhé světové války pojmem. Většinou sloužily jako spojovací stroje, ale začátkem padesátých let 20. století již nemohly vyhovovat požadavkům na moderní spojovací letoun. Britská firma Hunting Percival Aircraft Ltd. proto dostala za úkol vyvinout nový spojovací stroj.

Dvoumotorové dolnoplošníky Avro 652A Anson byly ve spojeneckém letectvu druhé světové války pojmem. Většinou sloužily jako spojovací stroje, ale začátkem padesátých let 20. století již nemohly vyhovovat požadavkům na moderní spojovací letoun. Britská firma Hunting Percival Aircraft Ltd. proto dostala za úkol vyvinout nový spojovací stroj.
Byl to opět dvoumotorový letoun, tentokrát však v provedení samonosného hornoplošníku. V prostorné kabině bylo místo pro osm cestujících. Stroj měl maximální rychlost 300 km/h a dolet až 1850 km. Ačkoliv až na nepatrné výjimky hornoplošníky pembroke již nelétají, jejich dvaasedmdesátkrát zmenšený model se v loňském roce stal novinkou pražské firmy MPM. Nutno dodat, že novinkou úspěšnou, neboť obdržel ocenění Model roku 2004. Není divu. Stavebnice má na „dvaasedmdesátinu“ velké množství dílů s jemným negativním i pozitivním rytím (pozitivně ryté jsou pohyblivé plochy, které tak dokonale vyvolávají dojem zpevňujících výlisk

Foto
ů duralového povrchu). Interiér má vybavený nejen kokpit posádky, ale i prostor cestujících, přičemž modelář může zvolit klasickou spojovací verzi nebo provedení letounu s interiérem pro výuku palubních navigátorů. Obtiskový arch umožňuje postavit model německého nebo belgického vojenského letectva.

***

Husting Percival P.66/Pembroke C.Mk.54

Měřítko: 1:72
Počet dílů: 142
Rozpětí: 253 mm
Obtížnost stavby: 4/5
Výrobce: MPM