Rychlý salamandr

Sdílej
 
Aby se salamandr pohyboval rychlostí 840 km/h, tak to tu ještě nebylo! Nutno dodat, že se nejedná o ještěrku, ale o proudový letoun He 162A-2. Přesto jde o obdivuhodného „živočicha“. Od předání výkresů výrobnímu podniku koncem roku 1944 uběhlo do vzletu prototypu jen 38 dní. První sériové stroje přišly k německým stíhacím útvarům v květnu 1945.

Aby se salamandr pohyboval rychlostí 840 km/h, tak to tu ještě nebylo! Nutno dodat, že se nejedná o ještěrku, ale o proudový letoun He 162A-2. Přesto jde o obdivuhodného „živočicha“. Od předání výkresů výrobnímu podniku koncem roku 1944 uběhlo do vzletu prototypu jen 38 dní. První sériové stroje přišly k německým stíhacím útvarům v květnu 1945.
Spojenci po skončení války na německém území nalezli 160 hotových heinkelů a zhruba 800 rozpracovaných strojů. Neuvěřitelná rychlost výroby!
To novinka firmy Revell, dvaatřicetkrát zmenšený salamander, přišla na trh rok po představení prototypu. Čekání však stálo za to. Někdo může namítnout, že 81 stavebních dílů není na „dvaatřicetinu“ žádný zázrak. Já musím dodat: Ale jakých dílů! Jejich povrch věrně kopíruje stavební materiál skutečného letounu. Nejpodstatnější však je, že model má dokonale propracovaný pilotní prostor (včetně vnitřních bočních stěn), doslova neuvěřitelně věrně znázorněné podvozkové šachty a podvozkový systém vůbec. Když k tomu připočteme maketu proudového motoru BMW 003A-1, kterou lze usadit do motorového lože s otevřenými krycími plechy, máme model, jako když ho vystřihne.
Kresba archiv autora

Heinkel He 162A-2 Salamander
Měřítko: 1:32
Počet dílů: 81
Rozpětí: 225 mm
Obtížnost stavby: *****
Výrobce: Revell