PRVNÍ DOJMY
Můj první dojem po otevření krabice byl úžas nad dokonalým grafickým zpracováním mapy a herních karet. Trochu jsem vychladl po přečtení pravidel. Připadala mi poměrně složitá a skoro jsem měl chuť hru odložit. Naštěstí jsem se nenechal odradit. Po počáteční nejistotě se dostavilo nadšení nad dokonalou hratelností a zábavou. V deskové hře Warcraft velí hráči jedné ze čtyř ras: Lidské alianci, Nemrtvé zkáze, Orčí hordě nebo Hlídce Nočních elfů. Hra je určena pro dva až čtyři hráče a trvá zhruba 90 minut. Než začnete hrát, musíte si vybrat jeden ze scénářů, podle něhož sestavíte mapu - herní plán.
BOJ MŮŽE ZAČÍT!
Stejně jako v počítačové verzi Warcraftů i zde těžíte dřevo a zlato za pomoci dělníků. Za suroviny si pak nakupujete budovy a jednotky. Bojové jednotky (pozemní, střelecké a letecké) můžete dále vylepšovat. Každé herní kolo je rozděleno do čtyř kroků - pohyb, těžba, umístění a nákup (výcvik, stavění nebo vylepšení). Pohyb a boj probíhá po tazích a bitvy se může zúčastnit víc jednotek najednou. Každá rasa má trochu jiné vlastnosti a kouzla. Systém bojů je dobře promyšlený a závisí zčásti na strategii a zčásti na náhodě.
ZÁBAVNÁ STRATEGIE
Desková hra Warcraft mě nadchla hratelností a nyní už patří mezi moje nejoblíbenější strategie. Až vám přejdou herní pravidla do krve, budete mile překvapeni tím, jak je hra svižná. Nesmíte se nechat odradit trochu složitějšími pravidly a vytrvat. Warcraft se vám za to odmění hodinami skvělé zábavy.
Sdílej
17. července 2005 • 20:08 Vyšlo v ABC 13/2005
Desková hra Warcraft vychází z veleúspěšné počítačové hry, která se dočkala už třetího pokračování. Přepracovat realtime strategii do podoby deskové hry není lehký úkol. Pojďme se podívat, jak se to povedlo.