I ta nejlépe provedená modelová krajina působí všedně, nejsou-li do ní zakomponovány stavby, počínaje malými rodinnými domky a nádražím konče. S počtem staveb se to však nesmí přehnat. Čím je kolejiště menší, tím méně modelových domků na něm může být a naopak. Pro náš relativně jednoduchý ovál jsme proto zvolili malé nádraží a více prostoru jsme nechali krajině s železničním provozem. A protože jsme modelovali krajinu českou, zvolili jsme nádraží, které se u nás opravdu nachází (na Jindřichohradecku). Model je výrobkem firmy Pola - nádraží Zweinitz, které jsme přejmenovali na Lhotu. Ve stavebnici jsou díly ke stavbě malé nádražní budovy ve tvaru L, spíše zastávky, ale technologie stavby je stejná jako u ostatních plastových budov, včetně těch nejsložitějších.
Stavba modelové budovy
Stavbu začnete nejdelší obvodovou zdí, kterou spolu s nebližší kolmou zdí přilepíte k základně. Na té jsou vyznačena místa, kam se mají obvodové zdi nalepit. Nejlepší je použít "kitařské" lepidlo typu profesional, jehož tenká výstupní trubička zaručuje správné dávkování lepidla. Zásadně ale k sobě lepíte vnitřní části dílů, takže obvodové spoje zůstávají čisté (základna má za tím účelem uprostřed plochy dostatečně velký otvor). V lepení dalších obvodových zdí ale pokračujete až po dokonalém zaschnutí předchozího spoje. Přitom bedlivě sledujete, zda jsou díly lepeny ve správném úhlu (zpravidla jsou na sebe kolmé). Do sestavených obvodových zdí vlepíte okna a dveře. Ty ale nejprve vybavíte čirou fólií, znázorňující sklo. Následuje střecha (v našem případě střechy) s nástavbami - okapy, odpadními trubkami, štíty, komínem apod. Protože jsou díly vylisovány z plastu různé barvy (střecha je červená, obvodové zdi pískové, okapy a štíty zelené, podezdívka a komín šedé), modelové nádraží vypadá dobře i bez dodatečné barevné úpravy. Zkušení modeláři ale po nějaké té barvě sáhnou. S úspěchem můžete použít barvy pro plastikové modely, díky kterým lze model postavit, aby nádraží zářilo novotou po náročné rekonstrukci. Můžete však také budovu vybarvit tak, že působí omšelým dojmem s odfouklou či opadanou omítkou. Nyní už jen zbývá stavbu umístit do kolejiště, případně ji vybavit vnitřním a vnějším osvětlením. O elektrické instalaci si ale řekneme až příště.