Stavba ocasních ploch ve vychýlené poloze
Oddělit výškovku od kýlovky a směrovku od stabilizátoru jsme se naučili posledně. Stejnou techniku použijete i nyní. Po oddělení kormidel od pevných ploch a úpravě ploch dosedacích (u kýlovky a stabilizátoru je dosedací plocha mírně prohloubená, u směrovky a výškovky naopak oblá) vystřihnete z tenkého polystyrenu vymezovací podložky (k jejich výrobě se hodí hmota od různých potravinových kelímků, která reaguje na "kitařské" lepidlo). Podložky by měly být co nejmenší, aby nebyly po sestavení kormidel vidět. Před nalepením je mírně prohnete v prstech a přilepíte ke stabilizátoru, případně ke kýlovce. Po dokonalém zaschnutí lepidla posadíte na podložky kormidla a přilepíte je. Při stavbě je třeba šetřit lepidlem, neboť hrozí poškození okolního povrchu.
Velikost výchylek kormidel
Úhel alfa, který je vidět na obrázku, nebude u každého modelu stejný - opět záleží na vzoru. Letouny z počátků letectví nebo z údobí první světové války měly velkou plochu výškovky a taková "plácačka" se vychýlila dolů pod velkým úhlem. Naproti tomu u pozdějších letounů už nebyl úhel tak velký. Proto je opět důležité seznámit se s konstrukcí skutečného stroje a teprve potom udělat na modelu nevratnou úpravu.