Kakuro - Když vás znudí sudoku

Kakuro - Když vás znudí sudoku
Sdílej
 

V éře počítačových her s dokonalou grafikou, fantastickým příběhem a propracovaným multiplayerem se svět stále ještě umí zbláznit do něčeho tak prostého, jako je mřížka plná čísel.


Po sudoku (o němž jsme psali v loňském ABC č. 22) přichází potrápit naše mozky další logický hlavolam, o němž se většina lidí mylně domnívá, že se zrodil v Japonsku: kakuro, originální kříženec sudoku a křížovky.

Pravidla

Máte za úkol vepsat do prázdných políček čísla od 1 do 9 tak, aby jejich součet v každé sadě odpovídal číslu uvedenému před touto sadou (vlevo u řady, nahoře u sloupce). V jedné sadě se žádné z čísel nesmí opakovat.

Jak na to?

Každé kakuro má jediné správné řešení. Při jeho hledání byste nikdy neměli slepě hádat. Logikou a přemýšlením zmůžete víc!
Například číslo 10 lze do tří políček zapsat čtyřiadvaceti různými způsoby. To je příliš mnoho. Zato číslo 3 lze do dvou políček zapsat pouze dvěma způsoby (1 + 2 nebo 2 + 1). Podobně číslo 17 zapíšeme pouze jako 8 + 9 nebo 9 + 8. Takovými čísly je dobré začít – snadněji naleznete situaci, v níž je možná jen jediná kombinace.

Úplné znění článku a kompletní obsah čísla 7/2006 zde naleznete 10. dubna.