1. První studie
Když je v automobilce jasné, do jaké kategorie by měl nový vůz patřit a pro koho je určen, začnou designéři vytvářet obrovské množství kreseb a malých modelů karoserie i interiéru vozu. Z této spousty nápadů pak postupně vykrystalizuje celkový vzhled auta. Někdy se jedná o opravdu futuristická díla.
2. Pásková kresba
Podle prvních studií a malých modelů vznikají velké návrhy vytvořené pomocí páskové kresby. Při tomto zvláštním způsobu kreslení je obraz karoserie i ostatních částí auta vytvořen pomocí různobarevných samolepicích pásek (udělat několikametrovou čáru pomocí pásky je totiž podstatně jednodušší než ji nakreslit).
3. Velké modely
Když je tvar vozu alespoň částečně jasný, přichází na řadu velké modely v měřítku 1:1. Tyto modely jsou vyrobeny ze speciální hlíny (spíš je to ale plastelína) nanesené na laminátovou kostru. Na těchto velkých "sochách" je ověřována funkčnost, vzhled i bezpečnost všech částí vozu.
4. Propracovaný interiér
Současně s výrobou modelů karoserie zpracovávají designéři každý detail vnitřních částí vozu a vytvářejí velké modely interiéru nového auta.
5. Bez počítačů to nejde
Kromě hliněných (plastelínových) modelů se vyrábějí i pevné modely, přičemž některé z dálky vypadají jako opravdové auto. Tvary všech modelů (včetně hliněných) jsou přeneseny pomocí sítě bodů do počítače, kde se s nimi dále pracuje. Po sérii dalších zkoušek a ověřování snad úplně všeho se konečně začne vyrábět nové krásné auto.
ŠKODA AUTO MUZEUM
Václava Klementa 294 293 60 Mladá Boleslav
www.skoda-auto.cz museum@skoda-auto.cz Otevírací doba: denně 9-17 hodin mimo 24. 12. a 1. 1. • Návštěvní služba - tel.: 0326/83 11 34 - fax: 0326/83 20 39 • Pokladna - tel.: 0326/83 20 38 • Muzejní prodejna • Rallye bar denně 9-20 hodin • prohlídky výrobních provozů • prohlídky pro nevidomé • bezbariérový přístup