Ještě před vypuknutí Druhé světové války disponovala britská armáda několika typy průzkumných obrněných vozidel. Patrně nejlepší z nich bylo miniaturní Dingo firmy Daimler.
Výroba nestačila dodávat Dinga armádě a tak konkurenční firma Humber vyvinula vlastní průzkumné obrněné vozidlo a nazvala ho Scout. Ve své době se jednalo o velmi moderní konstrukci. Pancéřová korba měla většinu ploch silně skloněných, což zvyšovalo odolnost proti střelám. Benzínový motor byl naopak vzadu, kde byla nejmenší pravděpodobnost jeho zásahu a zapálení. Osádku tvořili obvykle dva vojáci a to řidič a velitel.
Ten měl k dispozici radiostanici, kterou podával informace o výsledcích průzkumu. Uvnitř korby byla ještě třetí sedačka a tak nakonec tvořil třetího do týmu radista. Vel itel se mohl lépe věnovat pozorování okolí. Obvykle k tomu používal rozměrný posuvný poklop ve střeše. Humber Scout měl rovněž zajímavě řešenou výzbroj. Jednalo se o na svoji dobu atypickou lafetu s dálkovým ovládáním. Lafeta byla uchycena ve stropě vozidla, kde se mohla otáčet. Na jejím vrchu byly upevněn jeden nebo dva kulomety typu Vickers Berthier nebo BREN.
Velitel je zaměřoval a odpaloval pomocí rukojetí a pákového systému zevnitř vozidla. Pohon šech čtyř kol zajišťoval šestiválcový motor o výkonu 65 kW. Vozidla Scout se dočkala nasazení především po invazi do Evropy. Tvořila součást výzbroje britských, ale také např. Polských nebo československých jednotek, bojujících ná západní frontě. Celkově bylo do konce války vyrobeno 4300 vozidel Humber Scout. V po válečném období se zúčastnila řady konfliktů po celém světě. ČS obrněná brigáda na západě měla před přesunem na kontinent ve výzbroji celkem 34 vozidla Humber Scout. Ta sloužila především jako velitelská a spojovací.
Devět z nich bylo v praporní četě spojek, takže sloužila k přepravě rozkazů a informací, které nemohly být předávány pomocí vysílaček nebo polních telefonů. V poválečném období byly Scouty krátce ve výzbroji armády a poté byly až na jeden sešrotovány. Ten je cenným exponátem Muzea na demarkační linii v Lešanech.
Technická data
Hmotnost 3,4 t
Délka 3,83 m
Šířka 1,87 m
Výška 2,13 m
Max. rychlost 100 km/h
Dojezd 320 km