Když je hra na videu
VIDEO
Počítačová hra Grand Theft Auto patří k nejúspěšnějším na světě. Podle odhadů se jí prodalo přes osmdesát milionů kusů. Když měla v dubnu 2008 celosvětovou premiéru poslední verze, koupilo si ji rekordních šest milionů zákazníků.
Popularita hry tkví v jejím dokonalém provedení, které spočívá v realistické grafice, dobrém příběhu a angažování hollywoodských hvězd pro dabing některých postav. Hra je ale také velmi kontroverzní, protože je založena především na násilí a zločinu. Hráč se stává gangsterem, který se ocitá ve velkém městě a musí plnit celou řadu úkolů - od zabíjení policistů přes loupení bank až po nebezpečnou jízdu po městských ulicích.
Tramtadá!
KURIOZITA
Udělat dobrý vtip není žádná legrace - a udělat takový vtip, který lidi pochopí a zasmějí se mu, je ještě těžší.
V psaném textu můžeme vtipu pomoci smajlíkem, v televizních komediích režiséři zase používají předtočený smích. Když se něco povede klaunovi nebo akrobatovi v cirkuse, upozorní na to bubeník tzv. rimshotem, což je krátké zabubnování do bubnu, případně i do činel. "Instantní rimshot" je název stránky, která přesně takový zvuk umí udělat. Stačí zavtipkovat ... a zmáčknout červený knoflík.
http://www.instantrimshot.com
Není nad hezký graf!
UŽITEČNÝ WEB
Často jsme posedlí shromažďováním čísel. Zaznamenáváme si, jaká byla ten či onen den teplota, zapisujeme si svou váhu nebo třeba kolik jsme ujeli na kole. Ale co si pak s těmi všemi čísly počít? Není nad to udělat z nich pěkný graf. A pokud takový graf chcete vložit třeba na webovou stránku nebo do počítačové prezentace, měl by být barevný, přehledný, a zároveň nepřehlédnutelný. Přesně takové grafy si zadarmo můžete udělat na webu. Stačí si vybrat druh (template) a doplnit potřebná data. Jestli potřebujete "osvěžit" svou přednášku nebo referát, pak vzhůru do toho.
http://richchartlive.com/RichChartLive/embed_chart.aspx
Jen si tak trochu pípnout
ZÁSAH ABC
Co právě teď děláte? Jste na obědě, hrajete na hřišti fotbal, anebo jste v supermarketu potkali mluvící opici? V tom posledním případě byste o tom rozhodně měli dát vědět ostatním. Jak? Například o tom můžete napsat mikroblogovací záznam. Třeba na populární službě zvané Twitter.
Tweet je anglické citoslovce pro pípnutí. Používání Twitteru tedy v doslovném překladu znamená cosi jako cvrlikání nebo štěbetání, což jsou docela hezké metafory pro nudně znějící mikroblogování. Co to konkrétně znamená? Když se na Twitteru zaregistrujete, můžete psát krátké texty, a to nejen prostřednictvím webu, ale i mobilního telefonu. Publikují se na vaší stránce přímo na Twitteru, ale můžete je exportovat také na jakýkoliv jiný web, třeba na svůj regulérní blog.
A nejen to. Koho tyhle vaše malé textíky zajímají, může se stát vaším followerem, tedy člověkem, který se bude vaše názory a postřehy dozvídat z první ruky. Pokud bude chtít, bude je dostávat třeba i jako SMS na mobilní telefon. Výraz follower lze přeložit jako přívrženec nebo stoupenec, ale takhle doslova to na webu nikdo nebere. Spíš jde o vytvoření komunity lidí, kteří zůstávají v kontaktu.
Pro hodně lidí se Twitter může stát náhradou mailování, blogování i esemeskování, navíc aspiruje na to stát se webovým hitem roku 2008. Jde totiž opravdu o univerzální a šikovný nástroj.
http://www.twitter.com
Kde je moje jídlo!?
WWW GAMESA
Flo je úspěšná burzovní makléřka z New Yorku, která se rozhodne, že si otevře vlastní restauraci.
Musí se postarat o své zákazníky. Ale co si má počít, když je lokál přecpaný? A co když Flo zapomene na nějaké významné hosty? Náladu hostů signalizuje počet srdíček, která s každým nepříjemným zážitkem ubývají. Od počtu srdíček se pak odvíjí výše spropitného, a tedy i celkové tržby. Pokud trpělivost i srdíčka dojdou, hosté odcházejí, což samozřejmě představuje ztráty.
Cílem je vydělat každou směnu určitý minimální obnos peněz, což zaručí, že restaurace nezkrachuje.
Zní to složitě? Ono to obtížné je, a to i v případě, že místo všech těchto náročných a složitých úkonů jen klikáte myší. Zkuste si své podnikatelské vlohy v americké hře Diner Dash.
http://www.dinerdash.com/game/dinerdash/play
Kamera... jede!
PROGRÁMEK
Chcete si nahrát nějakou pasáž z oblíbené počítačové hry? Nebo chcete pro známé či kamarády natočit návod, jak se pracuje s určitým programem? Můžete si to nafilmovat videokamerou, ale mnohem jednodušší je nahrát si požadované záběry přímo na hard disk z obrazovky. Skvěle to umí prográmek CamStudio. Ovládá se jednoduše, podobně jako MP3 přehrávač a rekordér. Kliknutí na červené kolečko v horní liště znamená nahrávání, dvě čárky pauzu a modrý čtvereček konec. Můžete nahrávat celou obrazovku či jen její část. Její rozměry jsou buď přesně určeny (počtem pixelů), anebo si je zvolíte sami. Příslušné nastavení se provádí po kliknutí na položku Region v horní liště. Otevře se menu, kde Full Screen znamená nahrávání celé obrazovky, Fixed Region nahrávání plochy zvolených rozměrů a Region představuje nahrávání plochy, kterou si před začátkem nahrávání ohraničíte pohybem myší.
http://camstudio.org