Dne 1. ledna 1986 se na startu osmého ročníku Rallye Paříž – Alžír - Dakar sešlo 131 motocyklů, 283 automobilů a 73 kamionů. Za volantem jednoho z trucků se díky podpoře francouzské firmy M.A.M. STRAGER poprvé objevil tehdy ještě neznámý testovací jezdec kopřivnické Tatry Karel Loprais. Následující rok vyrazil Loprais na Dakaru znovu a přivezl stříbro a rok poté už získal své první zlato. Od té doby z devatenácti dakarských startů stál na stupních vítězů celkem jedenáctkrát, což mu přineslo mnoho ocenění.
Znovu na trať
Po třiceti letech se Karlovi začalo po dakarském dobrodružství stýskat a rozhodl se na místo činu vrátit. V rámci projektu Sen o Dakaru byla na dlouhou cestu k Růžovému jezeru přichystaná Tatra 815 z muzea Milana Horky. Stejná Tatra, se kterou se pod startovním číslem 502 spolu s Radkem Stachurou a Pepou Kalinou postavil na start dakarského závodu v roce 1992.
Více se dozvíš v novém ABC.
V garáži nejmladšího jezdce Dakaru • Zdroj: ABC/Pavel Dobrovský