Vůz Porsche 919 Hybrid z roku 2016 má unikátní koncept pohonu. Zadní náprava je poháněna spalovacím motorem V4 2,0 litru, ve kterém se kombinuje nízký zdvihový objem s přeplňováním turbodmychadlem a účinným přímým vstřikováním benzinu.
Přední nápravu pohání elektromotor. Ten získává energii z lithium-iontových akumulátorů, které jsou nabíjeny dvěma systémy. Tím prvním je rekuperace, tedy přeměna kinetické energie při brzdění přední nápravy vozu na energii elektrickou. Druhým pak je energie z malé turbíny, která je umístěná ve výfukové soustavě a se svými sto dvaceti tisíci otáčkami za minutu pohání generátor.
Výkonný hybrid
Turbína má proměnné nastavení lopatek, aby optimálně využila různou rychlost proudění plynů. Výsledkem je auto, které získává energii nejen při brzdění, ale i při zrychlování. Hybridní soustava dosahuje celkového výkonu více než 662 kW (900 k), přičemž na spalovací motor připadá 368 kW (500 k), na elektromotor pak 294 kW (400 k).
Slavný vítěz
Porsche 919 Hybrid získal celkem tři tituly v hodnocení značek i jezdců ve vytrvalostním mistrovství světa FIA. Unikátní exponát si můžete prohlédnout v rodném domě Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích v pátek, sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. V ostatní dny je to možné jen po předchozí domluvě s Návštěvní službou ŠKODA Muzea.