Kosmický Cybertruck
Cybertruck zaujme na první pohled dojmem obrněnce. Není to náhoda. Jeho karoserie vznikla z unikátní nerezové slitiny, kterou vyvinula společnost SpaceX pro konstrukci vesmírných raket. Podle Elona Muska je 38krát pevnější než ocel a zvládne zastavit kulky z pistole ráže 9 mm. Odolnost slitiny demonstroval dobrovolník, který na veřejném představení auta praštil vší silou do dveří bourací palicí. Ty se ani nehnuly. Bohužel v případě oken už tak úspěšný nebyl. Byť mají odolat obrovským nárazům, při snaze prohodit jimi ocelovou kouli praskla. Lze však očekávat, že je to jen dětská nemoc nového auta, a že ji konstruktéři brzy napraví.
Praktická Tesla
Karoserie z unikátní slitiny skýtá i odpověď na otázku, proč je auto tak hranaté. Ocelová slitina je nebývale tuhá, takže snaha zkroutit ji do elegantních linií by zničila lisovací stroje. I samotné ohýbání oceli do pravidelných úhlů vyžadovalo stavbu speciálního lisu z extrémně pevných součástek. Tesla Cybertruck ovšem nemá vynikat jen odolností, ale i praktičností. Místo kufru má korbu jako pick-up, která uveze až 1500 kg nákladu, nabídne 2800 litrů prostoru a na jedno nabití ujede až 800 km.
Lepší než většina aut?
Důvod, proč jsou současná auta oblá, je aerodynamika. Nižší odpor vzduchu při jízdě znamená lepší spotřebu, jízdní vlastnosti i tvorbu škodlivých emisí. Tesla byla jedním z výrobců, kteří si dávali na aerodynamické karoserii obzvlášť záležet. Vizáž Cybertrucku se tak zdála jako krok zpět. Justin Martin, americký letecký inženýr, ovšem zkusil otestovat jeho tvary v počítačové simulaci větrného tunelu. Výsledek ho překvapil. Karoserie je údajně tak pečlivě navržena, že bude mít navzdory svým liniím lepší aerodynamiku než většina dnešních vozů.
Supersilný elektromobil
Je známá věc, že elektromobily ďábelsky zrychlují. Díky lineárnímu nástupu rychlostí nemusíte čekat na správný počet otáček, abyste mohli využít plný potenciál motoru. V nejsilnější verzi Cybertrucku se třemi elektromotory je ovšem rychlost doslova šokující – na stovku akceleruje za 2,9 vteřiny. Nicméně i slabší varianty se dvěma nebo dokonce s jedním motorem hravě strčí do kapsy většinu benzinových nebo naftových aut s výjimkou nefalšovaných sporťáků.
Elektrický Neuron
Tesla není jediná automobilka, která nabízí elektrický pick-up. V příštím roce představí Ford e-verzi legendárního modelu F-150 a fantastický stroj nedávno představila i kalifornská dílna Neuron EV. Vůz T/One nabídne kromě elektromotoru do zásuvky také solární panel. Namísto zrcátek zde naleznete kamery, takže řidič bude sledovat dění kolem sebe na displejích. Když nakonec otevřete dveře, zjistíte, že vepředu je jen jedno místo pro řidiče a že palubní deska neobsahuje jediné tlačítko. Na kombinaci užitkové konstrukce a luxusního interiéru asi něco bude. Alespoň Tesla i Neuron chtějí i lidem, kteří v autech vozí náklad nebo stavební materiál, dopřát komfortní jízdu ve stylu 21. století.