Gladiator se nedávno dočkal zaslouženého oživení. Nová generace je stejně praktická a účelná jako ta předchozí, ovšem nabídne lepší motory, moderní technologie a komfort 21. století.
Texaský masakr
Znovuzrozená legenda se také zalíbila proslulé tuningové dílně Hennessey Performance Racing z Texasu, která proslula přestavbou závodních aut na radikální žihadla. Například její úprava Lotusu Exige dokáže s lehkostí překonat rychlost 400 km/h. Kromě toho má také libůstku pro terénní auta, jež plní takovým výkonem, že to s nadsázkou téměř odporuje zákonům fyziky.
Maximus 1000 jako Ferrari
Pro amerického mezka Gladiator připravila dílna v prvé řadě nový osmiválcový motor Hellcat o objemu 6,2 litru. Dále ho ještě speciálně upravila tak, aby vyrovnala velkou hmotnost a výšku pick-upu neskutečným výkonem. Se silou 1000 koňských sil pod kapotou nabízí stejný výkon jako legendární Bugatti Veyron. V praxi dokáže zrychlit z nuly na stovku za 3,9 vteřiny. To je srovnatelné například s nejnovějším hybridním Ferrari SF90 Stradale.
Znovuzrozený auťák Gladiátor
Aby auto takový výkon vůbec zvládlo, musel projít Gladiator mnoha dalšími úpravami. Má nové tlumiče, nárazníky a hnací hřídele. Pro extrémní výkon v terénu má ještě vyšší podvozek a off-road pneumatiky na unikátních dvacetipalcových kolech, které vznikly podobně jako motor přímo v konstrukčním centru Hennessey. Uvnitř si posádka bude moci užít speciální závodní sedačky.
Výkon není zadarmo
Samotný ředitel tuningové dílny říká, že jen těžko najdete auto, do kterého ráno naložíte třeba motorku, vydáte se na projížďku přes ty nejtvrdší nástrahy přírody a večer po návratu z divočiny ještě vyhrajete rychlostní závody.
Na to je těžké něco namítnout. Snad jen kromě cenovky. Zatímco Jeep Gladiator je dostupný pracant v ceně do milionu korun, Maximus 1000 vyjde podstatně dráž. Hennessey ho nabízí jako exkluzivní raritu za zhruba pět milionů korun. Vyrobí jen 24 kusů. Některé už jsou přesto prodané a ostatní prý zmizí během pár týdnů.
Ruský šnekochod ZIL 2906
V Americe se možná zrodil silný Jeep, ale opravdoví experti v jízdě těžkým terénem jsou Rusové. Nejkurióznější jsou vozidla, která mají namísto kol obří šrouby. Říkají jim šnekochody. Nejznámější z nich je ZIL 2906. Vznikl v šedesátých letech minulého století, aby mohl přepravit astronauty v případě, že přistanou na zemi v těžkém terénu. Váží dvě tuny a dokáže jet okolo 20 km/h.
To není nic moc, zato ho nic nezastaví. Nezapadne v písku, sněhu ani v bahně, a když narazí na vodu, dovede ji díky tvaru závitů šroubů snadno přeplavat. Navíc dovede jezdit nejen dopředu, ale i do stran bez zatáčení. Kvůli nízké rychlosti ale zůstaly šnekochody jen historickou kuriozitou.