Swincar je malá elektrická čtyřkolka s vyklápěcím odpružením, díky kterému projede i nejtěžší terén. Sílu malému kostitřasu dodávají čtyři motorky umístěné jednotlivě do každého kola. Po šestiletém vývoji doplnily původní model dvě nové varianty.
Ve dvou se to lépe… jede!
Na rozdíl od dosavadní verze pro jednoho řidiče může nyní Swincar naklepat záda hned dvěma pasažérům v modelu e-Spider Tandem. Vybaveno je zadním sedadlem pro spolujezdce, zesíleným odpružením a samostatnou brzdovou pákou pro zadní kola.
Swincar e-Spider Tandem: Jízda na pavoukovi ve dvou
Aby se Swincar se dvěma lidmi na palubě příliš neloudalo, výrobce z francouzské obce Portes les Valence zvýšil celkový výkon elektromotorů z původních 4 kiloWatt na 6 kW (8 koní). Vozítku to dopřeje maximální rychlost až 30 kilometrů v hodině.
V provozu vydrží čtyřkolka přibližně čtyři hodiny díky bateriím, které se mohou dobíjet i při brzdění nebo za jízdy z kopce. Vystoupat dokáže auto až tisíc výškových metrů.
Představuje se Swincar e-Spider, elektrická čtyřkolka do terénu
Swincar je asi dvacetkrát silnější než běžné elektrokolo. Při váze 260 kilogramů je ale na oplátku i dvacetkrát těžší, takže jeho tah je srovnatelný právě s jízdou na bicyklu. Zážitky z jízdy jsou však dramaticky odlišné, motorizovaný pavouk doslova polyká nerovnosti na cestě.
Swincar se dokáže škrábat do kopců se sklonem přes 50 procent, což je jako vyjíždět černou sjezdovku v Alpách. Po takto nakloněném svahu však dokáže jezdit i napříč a to díky extrémně výkyvným nápravám. Na rovině mu obratné zavěšení dovoluje naklánět se do zatáček jako motocykl.
Zážitek pro handicapované
Unikátní jízdní vlastnosti nyní nabízí Swincar také handicapovaným lidem v upravené verzi e-Spider Mobility.
Představuje se Swincar e-Spider Mobility pro tělesně postižené
Pozměněná karoserie e-Spider Mobility zahrnuje sklopné sedadlo, bezpečnostní pásy a možnost vyklopit kloubové nohy vozidla až o 90 stupňů pro snadnější přesun z invalidního vozíku. Ovládací prvky čtyřkolky jsou seskupeny kolem volantu, takže ji lze řídit ručně podobně jako automobil pro tělesně postižené.
Během posledních let testovací fáze bylo vozidlo Swincar schváleno pro provoz na pozemních komunikacích. V Evropě ho tak lze zaregistrovat jako lehkou čtyřkolku.