Crew Dragon provedl po startu sérií zážehů, aby se dostal 400 metrů pod Mezinárodní vesmírnou stanici. Následně přeletěl do vzdálenosti 220 metrů před ní a začal se přibližovat k dokovacímu portu na modulu Harmony. Celé připojení ke stanici probíhalo automaticky. Není to nic nového. K orbitálním stanicím létají automatické lodě se zásobami už mnoho let. Některé dokují přímo, jiné se pouze ke stanici přiblíží, jsou zachyceny manipulátorem a připojeny. U těch, které dokují, musí být posádka stanice připravena převzít řízení. U Crew Dragonu by řízení v případě problémů také astronauti převzali.
A právě do situace jako na videu vás dostane oficiální simulátor SpaceX, jehož ovládání i grafika jsou velmi podobné realitě. Najdete ho tady. Po spuštění simulátoru jsou důležitá zelená čísla. Ukazují korekce, které je potřeba udělat před připojením. Ideálně by měla být všechna na nule. Hlídat si musíte také rychlost. Připojit se k ISS musíte rychlostí maximálně 0,2 m/s. Nechcete přece do stanice nabourat!
Přistaňte s raketou
Crew Dragon vynesla do vesmíru raketa Falcon 9, která také patří společnosti SpaceX. Na svém kontě má už přes 80 startů a jako jediná současná raketa je částečně opakovatelně použitelná. První stupeň rakety se zhruba 2,5 minuty po startu odpojuje a následně přistává na pevnině nebo na plošině na moři. Přistání je samozřejmě automatické a člověk řízení nepřebírá ani v případě problémů. Pokud první stupeň přistane, může být znovu použit při dalším startu. Pokud přistání nezvládne, dopadne do moře a nic hrozného se nestane.
Astronautem z domova
Vyzkoušet si můžete také přistání na Měsíci nebo na plošině. Tady najdete hru, ve které se můžete pokusit s prvním stupněm přistát na plošině. Jednoduchá je po grafické i technické stránce. Ale samotná akce vůbec jednoduchá není! Jde o upravenou verzi starší hry, ve které zase můžete přistávat s lunárním modulem na Měsíci a zahrát si tak na Neila Armstrona. Najdete ji tady.