Tato zakázka byla mezi výrobcem a Železnicemi Slovenskej republiky podepsána v červnu 2009. Podle ní musí Škoda dodat slovenským drahám deset kusů překvapivě moderních patrových příměstských jednotek.
Elektrické vlaky, jejichž první kusy mají být do ostrého provozu nasazeny v březnu 2011, budou brázdit slovenské koleje na tratích u velkých měst. S podobnými vlaky City Elefant se můžete projet i v okolí Prahy, jejich slovenská verze se však může pochlubit větším komfortem i propracovanější konstrukci.
Například u sedadel budou elektrické zásuvky. Ty mohou cestující využít pro nabití notebooků nebo jiných elektrických spotřebičů. Podobně jako u Elefantů je vnitřek vozů vybaven odhlučněním, topením a účinnou klimatizací, nechybí ani displej s informacemi o následujících stanicích.
Elektrický trakční pohon vlaku se vyznačuje velkou účinností a neustálým sledováním spotřeby odběru elektrické energie. Nové vlaky pro Slovensko jsou také dvousystémové - to znamená, že si poradí na různých tratích s napájením stejnosměrným, ale i střídavým elektrickým proudem.
Jednotky jsou také "chytré". Například elektronická čidla umí rozpoznat oheň uvnitř vozů, který poté uhasí automatické požární zařízení. Ve vlaku nalezneme také kamerový systém a terminály, pomocí nichž mohou cestující v případě krizových situací mluvit se strojvedoucím.
Strojvůdce může také zapnout automatickou regulaci rychlosti vlaku. Vlak je vybaven také bezdrátovým přenosem jízdních a technických údajů přes drážní mobilní síť.
Konstrukce moderních vozů je přizpůsobena na maximálně 160 kilometrů v hodině. To je sice oproti francouzskému TGV či italskému Pendolinu žalostně málo, avšak víc než zvládnou české Elefanty.
Na Slovensku stejně nemohou jet rychleji . Nedovolují jim to předpisy přizpůsobené stavu slovenských tratí. I tak bude "vychytaný" vlak rychlejší než mnohá auta proplétající se silnicemi. Snad nebude trpět "dětskými nemocemi" prvních verzí Elefantů.