Aeroscraft vznikl ve firmě Aeros, která vyrábí vzducholodě SkyDragon (Nebeský drak, už jsme psali tady). Snad právě proto se první testovaná verze Aeroscraftu jmenuje Dragon Dream, tedy Dračí sen. Má jen jedinou funkci – ověřit všechny navržené systémy před výrobou prvního prototypu pro komerční výrobu. Možná proto působí poněkud neučesaně.
Pro 79 metrů dlouhý stroj je charakteristický zploštělý tvar aerostatu, který při letu působí zároveň jako křídlo. Kromě tradičních řídicích ploch na zádi má také dvě vodorovné řídicí plošky na přídi. Kabina pro dva piloty je vybavena velmi spartánsky a visí pod trupem, budoucí Aeroscrafty by ji ale měly mít zabudovanou v trupu. Kolem ní se nacházejí čtyři vznášedlové plochy podvozku.
Čím je jiný
Všechny ostatní současné létající hybridní vzducholodě, jako je například Lockheed-Martin P-791, mají jednu společnou vlastnost – jsou neztužené. To znamená, že jejich aerostat drží tvar jen díky vnitřnímu tlaku plynu. To je první znak, kterým se od nich Dragon Dream liší – má pevnou kostru, podobně jako velké vzducholodě z doby před 2. světovou válkou.
Stejně jako ony má také plynové oddíly, umožňující jeho vyvažování. Dovede ale něco víc. Do určité hmotnosti nákladu může odstartovat kolmo vzhůru jako klasická vzducholoď, ale i při mnohem větším nákladu, než je jeho aerostatický vztlak, ještě stále dokázat vzlétnout s rozjezdem jako hybridní vzducholoď. Více podrobností a také to, co dalšího Dračí sen všechno umí, najdete v ABC 3/2014!