Nevšední indický koncept se nazývá Kwid. Vzhledově vychází z modelu Captur, který je v současnosti v prodeji. Zvenčí tedy nevypadá zvlášť výjimečně, o to zajímavější je ale zevnitř. Designéři se inspirovali ptačími hnízdy a chtěli interiér vytvořit jako takové hnízdečko pro posádku. Volant má Kwid umístěný originálně uprostřed palubní desky – to proto, aby se mohlo auto bez přestavby používat jak v zemích, kde se jezdí vlevo, tak i tam, kde jezdí vpravo. Navíc tak vzniknou dvě místa po stranách řidiče a dopředu se vejde o jednoho pasažéra víc. Bez zajímavosti není ani hybridní motor s elektrickými akumulátory.
Vrtulník ve střeše
Tou nejlepší vychytávkou konceptu Kwid ale není ani design, ani motor. Tvůrci přišli s úžasným nápadem, jak řidiči zajistit plynulou cestu. Součástí výbavy vozu je malý dron -vrtulník. Slouží k průzkumu dopravního ruchu a situace na vozovce (třeba případné námrazy, nehod či překážek). Když zaparkujete, uloží se do miniaturního hangáru v zadním dílu střechy. Na povel ho však můžete vyslat do vzduchu. Nabízí buď automatický režim, kdy oblétne vůz a zmapuje situaci po přednastavené dráze pomocí GPS, nebo se dá ovládat ručně. K tomu slouží dotykový tablet, zabudovaný nalevo od volantu. Sice si nedovedeme představit, že by řidič sledoval situaci na silnici a ještě u toho kroužil s dronem po nebesích, ale vzhledem k tomu, že ve Kwidu lze sedět i nalevo od řidiče, může létat třeba spolujezdec.
Auto pro hráče
Dron nemá být jen praktickou vychytávkou pro pohodlnou jízdu. Řidiče má také zabavit. Autoři vozu Kwid tvrdí, že o nová auta má zájem čím dál víc mladých zákazníků. Od automobilu očekávají jiné funkce než starší generace a většina z nich má zkušenosti s počítačovými hrami. Designéři se proto snaží udělat jízdu bezpečnou a zároveň zábavnou. My s nimi souhlasíme. Řídit auto a u toho si pilotovat vrtulníček ve vzduchu? Takovou budoucnosti automobilismu si dovedeme snadno představit.
Výhody:
1 Při aktivaci dronu se vyklopí zadní část střechy, pod níž je vrtulník uložený
2 Interiér je vymyšlen jednoduše, ale efektivně. Základ tvoří pevná podložka, která je pro pohodlí potažená pružnými pásy ze syntetické gumy
3 Auto pohání úsporný motor o objemu 1,2 litru. Doplňuje ho však ještě elektromotor
4 Displej nalevo od volantu slouží k ovládání vrtulníku
5 Palubní deska je plně digitální a ovládá se dotykem
Chameleon z Japonska
Renault není jediným výrobcem aut, který chce oslovit mladou generaci. Před dvěma roky se o to pokusila i japonská Toyota s konceptem zvaným Fun Vii. Většina jeho funkcí se dá ovládat přes smartphone – a co víc, celý vůz je zevnitř i zvenčí potažený LED obrazovkami a jediným kliknutím může zcela proměnit svůj vzhled. Automobil tak připomíná chameleona lapeného ve virtuální realitě. A asi to není zase tak špatný nápad, neboť nedávno Toyota představila jeho druhou generaci, která se kromě digitálních efektů ovládá i nakláněním těla. Kromě virtuálního chameleona je to teď navíc takový futuristický skateboard.