"Budoucnost automobilové dopravy je v elektromobilech." Tuto myšlenku prosazuje nejenom Elon Musk, majitel automobilky Tesla. I ostatní velcí hráči na automobilovém trhu začínají nabízet elektromobily, jako alternativu k pohonu zážehovým nebo vznětovým motorem.
Až pět elektromobilů!
Na nedávném autosalonu v Šanghaji představila Škoda svůj koncept elektřinou poháněného vozu. Současně odhalila i plány do budoucna. Podle nich má zhruba za 8 let nabízet hned pět čistě elektrických automobilů. Když zvážíme, kolik práce a času) zabere vývoj takového jednoho modelu, tak je jisté, že v příštích letech se inženýři u okřídleného šípu nudit nebudou.
Konkurence pro Teslu?
V Číně představený koncept, tedy návrh možného auta, nikoliv oznámení jeho výroby, je prozatím pojmenovaný Vision E. Řadí se do kategorie menších SUV, tedy hned vedle Tesly X (jak jsme jezdili Teslou si přečtete zde). Platformu neboli podvozek bude sdílet s ostatními modely stejné kategorie v rámci koncernu Volkswagen Group a budou v ní umístěné baterie. Jako u všech moderních Škodovek lze očekávat celou řadu malých, ale užitečných detailů dle "škodováckého" hesla "Simply clever" – jednoduše chytré.
Umělá inteligence na palubě
Dle trendu posledních let se počítá s tím, že za vás počítač Vision například na dálnici převezme řízení. Pro škodovácké inženýry to však bude hodně těžký boj, protože Tesla je na tomto poli o několik let napřed. Jisté však je, že místo analogových ukazatelů budou v interiéru displeje. Zajímavostí jsou malé trojúhelníkové obrazovky v rozích palubní desky, které mají sloužit místo zpětných zrcátek. Samozřejmě hlavní prioritou elektronických asistentů a řídících jednotek bude bezpečnost posádky.
Lesk českého křišťálu
I přesto, že Škoda není již výhradně v českých rukách, je s českou historií pevně spjata. Na to ostatně odkazují křišťálové prvky v interiéru - povšimněte si třeba horní části volantu. Stejný materiál imitují i všechna světla a možná i velká, panoramatická střecha má odkazovat na tradici českého skla. Samozřejmě nelze očekávat, že by finální verze byla nachlup shodná s představeným konceptem. Jsme tedy sami nedočkaví, kdy začneme první elektrickou Škodovku vídat na silnicích – a jak bude vypadat!