Boeing vyvíjí dron s umělou inteligencí primárně pro australské letectvo. Nepředstavujte si ale nějakého robota, který usedne do stíhačky. Kdepak, jedná se o bezpilotní letoun, který se jmenuje ATS. Inženýři při vývoji maximálně těží z toho, že ATS nemá místo pro pilota. To je výhoda především z ekonomického hlediska. Kabinu je možné vynechat a celý letoun je výrazně jednodušší a menší. Díky tomu má tělo i výrazně lepší aerodynamiku.
ATS kamarádem do nepohody
V budoucnu se počítá s nasazením čtyř až šesti ATS k jedné bojové stíhačce, jejíž pilot se díky tomu nemusí pouštět do nebezpečných úkolů. Stačí, když úkol zadá ATS letounu a ten už s pomocí umělé inteligence zařídí zbytek. S doletem až 3700 kilometrů se bude jednat o široce využitelný prostředek i pro průzkum. Může letět třeba napřed a včas varovat piloty za sebou před protivzdušnou obranou nebo radary.
Robot nad Pacifikem
Maximální rychlost ATS bude patrně pod hranicí rychlosti zvuku a pro vybavení bude k dispozici modulární šachta. Ta poslouží pro osazení výzbrojí dle účelu mise. Letoun je konstruován primárně pro operace nad vodami Tichého oceánu, kde je poslední dobou zvýšené napětí mezi Čínou a USA. Případného konfliktu by se pravděpodobně účastnila i Austrálie, jako spojenec Ameriky. A to je hlavní důvod, proč právě australský Boeing vyvíjí tohoto bezpilotního kolegu pro stíhací piloty. Opravdová stíhačka totiž stojí obrovské peníze, stejně jako výcvik pilota. Navíc pilot se v případě sestřelení nad nepřátelským územím může katapultovat a v případě jeho zajetí představuje cenný zdroj informací pro nepřítele. Sestřelená ATS toho nikomu moc nepoví.